مقالات نگهداری کالا

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

 

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند
در فرآیند ترکیبی مدیریت انبار و عرضه، هرچه فرآیند تحقق کار شما کارآمدتر باشد، مشتری خوشحال تر است و هزینه های عملیاتی شما نیز پایین تر می آید.

خطوط اصلی موجود در انبار شما به احتمال زیاد چیدمان انبار فعلی از محصولات شما را تعیین کرده اند. مطمئناً آن ها بر تجهیزات حمل و نقل، مواد خریداری شده و نصب شده در انبار شما تأثیر بسزایی گذاشته اند.

 

::. همچنین درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت  قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

 

آنجا که تغییر تنها چیزی است که در دنیای تجارت همیشگی است، ممکن است شما موارد زیر را به کسب و کار خود یا همان انبار خود، اضافه یا حذف کرده باشید.

محصولات
کارمندان
ایستگاه های کاری
مساحت انبار

 

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

 

هر تغییری در نهایت بر کارایی انبار شما تأثیر می گذارد، به طور بالقوه هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد و سود و رضایت مشتری را کاهش می دهد. این وضعیت برای هر شرکت به ویژه آنهایی که در انبار یا تجارت توزیع هستند، بدترین سناریو است.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

تحقق سفارش به سه مولفه ی اصلی نیاز دارد:

1- دسترسی

2- جریان محصول

3- حداکثر ذخیره سازی

در بیشتر موارد، کاهش کارایی تحقق نتیجه یک مسئله اصلی است که هر مسئله یا مشکلی بر دو مورد دیگر تأثیر مستقیم می گذارد.

دسترسی محدود، زمان چیدن و قفسه بندی کردن را افزایش می دهد و حرکت و ذخیره سازی محصول را پیچیده می کند.
جریان متناقض محصول بهره وری کارگران را کاهش می دهد و می تواند منجر به خطاهای بسته بندی شود.
ذخیره نامنظم محصول با اشغال فضای ارزشمند کف، قابلیت دسترسی به محل کار کارگران و تجهیزات را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر این مسائل آشنا به نظر برسد، ممکن است احساس کنید که انبار شما علیه شما کار می کند. به طور معمول، بیشتر شرکت ها تصور می کنند که فضای بزرگتر تمام مشکلات کارایی فعلی آنها را حل خواهد کرد.

روی کاغذ، افزایش مساحت به معنای فضای بیشتر برای ذخیره سازی، دسترسی و جریان محصول است.

متأسفانه، یک ساختمان بزرگتر با افزایش هزینه های اجاره، آب و برق و بیمه همراه است. سپس شما باید هزینه های جابجایی و جدول زمانی را برای اضافه کردن در نظر بگیرید. و یک محل کار بزرگتر ممکن است به استخدام کارمندان اضافی نیز نیاز داشته باشد.

علاوه بر جابجایی، گزینه های دیگری نیز برای بهبود روند تحقق شما، بررسی هزینه های شما و افزایش بهره وری وجود دارد.

بنابراین امروز، ما در حال حاضر سه مرحله برای بهبود کارایی انبار شما را بحث خواهیم گذاشت که در ادامه می توانید مطالعه نمایید.

 

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

 

گام یک
داده های خود را جمع آوری کنید.
مهم نیست که شما در حال حاضر چه نوع WMS (سیستم مدیریت انبار) را در کار خود استفاده می کنید، اعتماد و پیگیری داده ها مهم است. با تکیه بر داده ها، می توانید نظرات، عقاید و گمانه زنی ها را از آلوده شدن روند تصمیم گیری حذف کنید.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

سیستم های WMS در انواع، اندازه ها و انواع مختلف وجود دارد. شما برنامه های اساسی دارید که با تعداد محدودی SKU کار می کنند، تا گزینه هایی مانند RFID (شناسایی فرکانس رادیویی). این که WMS شما به صورت مستقل باشد یا یک جز از یک سیستم بزرگتر ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی)، از گزینه های گزارشگری متعدد موجود استفاده کنید. فیلترها و گزینه های بی شماری برای مشاهده داده ها و حفاری برای یافتن زمینه های بهبود وجود دارد. این گزارش ها سطح تولید فعلی شما را تعیین می کند و معیارهایی را برای عملکرد آینده و مقایسه هزینه ایجاد می کند.

بدون نقطه شروع نمی توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید. بنابراین، داده های خود را جمع کنید.

 

گام دوم
مرحله منطقی بعدی حداکثر استفاده از کل فضای موجود در انبار است. ضروری است که ساختمان، متراژ و حجم ساختمان را در نظر بگیرید تا بهترین راه حل را برای انبار خود تعیین کنید.

 

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

 

بالا برو، بیرون نرو
سیستم های ذخیره سازی عمودی می توانند فضای کف محدود را برای بهبود دسترسی، جریان و ایمنی آزاد کنند. برخی از سیستم های قفسه بندی را می توان روی هم قرار داد، برای استفاده از ارتفاعات بالای سقف که به طور معمول در یک انبار یافت می شود. یک راه حل عمودی می تواند موجودی فصلی یا اضافی را قابل کنترل و به راحتی در دسترس قرار دهد.

به عنوان مثال استفاده از سیستم قفسه بندی مزنین می تواند به بهبود انبار شما کمک شایانی کند.

مزایای سیستم ذخیره سازی عمودی شامل سهولت در مونتاژ و پیکربندی، ارائه یک راه حل ذخیره سازی سریع و اقتصادی برای بسیاری از شرکت ها است.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

مساحت داخلی را اضافه کنید.
شما می توانید با نصب یک سیستم میزانسن یا قفسه بندی مزنین در انبار خود متراژ موجود خود را دو برابر کنید.

از فضای اضافی ایجاد شده می توان به منظور موارد زیر استفاده کرد:

ایجاد فضای اداری جدید
ایستگاه های کاری و کارمندان را اضافه کنید
ذخیره یا موجودی را افزایش دهید
قابلیت دسترسی برای تجهیزات و کارمندان را بهبود ببخشید
جریان محصول را در انبار به حداکثر برسانید
قبل از شروع هر پروژه میزانسن حتما با بخش ساختمان محلی خود مشورت کنید.

تجهیزات مناسب را تهیه کنید.
با تجهیزات مناسب برای حمل و نقل مواد، مخصوصاً برای انبار و چیدمان، جریان محصول را به حداکثر برسانید. بسته به امکانات، موجودی و کاربرد شما، سیستم های استاندارد جمع آوری پالت می توانند بسیار مناسب باشند. اما آنها یک راه حل مناسب برای همه تنظیمات انبار نیستند. رک های خود جریان پالت که برای از بین بردن فساد احتمالی محصول از FIFO (اول در اولین بار) استفاده می کنند.

سایر گزینه های قفسه بندی انبار، مانند قفسه انبار پوش بک و قفسه خود راهرو، برای یک ترکیب ذخیره سازی با چگالی بالا بسیار خوب کار می کنند. قفسه های کارتن دار می توانند به سرعت عمل چیدن و بسته بندی کمک کنند.

سیستم های نوار نقاله می توانند با آوردن محصول به ایستگاه کاری، ترافیک را به حداقل برسانند و روزانه هزاران قدم برای کارمندان شما صرفه جویی کنند.

گزینه های قفسه بندی مانند قفسه های فلزی ، قفسه های پرچ و قفسه های دهانه گسترده که ایزی راک هم نامیده می شود را می توان برای بهبود بازده و بهره وری انبار حتی بیشتر استفاده کرد.

نظافت و نگهداری منظم باعث می شود تجهیزات شما در بالاترین بازده کار کنند.

گام سوم
تعیین زمان تولید و کارایی فعلی شما می تواند زمان کامل باشد. برخلاف “گزارش های WMS”، که تصویری از هفته، ماه یا سه ماه گذشته را ارائه می دهد، حسابرسی کل مراحل تحقق را از ابتدا تا انتها بررسی می کند.

از لحظه ورود موجودی جدید تا زمان خروج محصول از ساختمان انبار، هر مرحله از مراحل تحقق مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. حداکثر دسترسی، جریان محصول و ذخیره سازی باید همیشه هدف نهایی هر حسابرس انبار باشد.

 

3 گامی که به بهبود کارآیی انبار شما کمک می کند

 

 

تمرکز بر روی این سه مولفه اصلی در حین حسابرسی به شما ابن امکانات را می دهد:

روند موجود خود را به درستی اصلاح کنید
یا یک روند تحقق جدید را توسعه دهید
برای به حداقل رساندن هزینه ها و افزایش کارایی، بسیاری از شرکت ها به دلیل صرف وقت و انرژی در انجام ممیزی عملکرد تردید دارند.

همچنین مقاله  نحوه ی کد گذاری قفسه های انبار را مطالعه کنید.

شاید نادیده گرفته شده ترین مزیت حسابرسی این باشد که نتایج برنامه ای را برای بهبود کارایی انبار ارائه می دهد. ممکن است تغییرات را بلافاصله شروع نکنید، اما اکنون می توانید هزینه ها و جدول زمانی مورد نیاز برای بهبود کارایی را در نظر بگیرید.

هر حسابرسی نشان نمی دهد که یک انبار پر از تجهیزات جدید و براق مورد نیاز است، که این یک باور غلط دیگر است. غالباً، یک سری تغییرات کوچک یا بروزرسانی یک یا دو تجهیزات، تنها موردی است که برای بهبود کارایی لازم است. مسئله این است که تا زمانی که حسابرسی رخ ندهد، نمی توانید به طور قطع بدانید. همانطور که در بالا اشاره شد، شما با تکیه بر داده ها،می توانید نظرات، عقاید و گمانه زنی ها را از بین ببرید.

و این سه مرحله را همین امروز برای بهبود کارایی انبار خود به کار ببرید و تاثیرات شگرف آن را در تجارت، با چشمان خود مشاهده نمایید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *