مقالات نگهداری کالا

سیستم قفسه بندی متحرک انبار چیست؟ | اوژن

سیستم قفسه بندی متحرک انبار چیست؟

سیستم قفسه بندی متحرک انبار چیست؟

سیستم قفسه بندی متحرک انبار چیست؟

در سیستم قفسه بندی متحرک انبار تمرکز اصلی بر روی تأمین فضای ذخیره ‌سازی ایمن و مقرون به صرفه می باشد. در این مقاله می خواهیم به شرح سیستم قفسه بندی متحرک انبار از لحاظ طراحی، روش کاربری و مزیت های آن بپردازیم.

تطبیق نیازهای تجاری با سیستم قفسه بندی متحرک انبار مناسب بسیار مهم است چرا که باید در متغیرهایی مانند: منابع سرمایه، رشد پیش بینی شده و خطوط متغیر محصول را که در برمی گیرد قابلیت انعطاف پذیری را داشته باشد. انتخاب سیستم ذخیره سازی مناسب شامل یک فرآیند ی است که با در نظر گرفتن جریان کالا شروع می شود.

نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید

قفسه بندی متحرک انبار

سیستم قفسه بندی متحرک انبار برای ذخیره سازی بهینه کالاها در هر اندازه و وزنی طراحی می شود. کلیه مؤلفه ها برای تعیین خواص مکانیکی آنها برای محاسبه ظرفیت بار مطمئن هر مؤلفه و برای اطمینان استفاده از آن ها در آزمایشگاه های تخصصی مورد آزمایش قرار می گیرند تا موارد الزامی در رابطه با جابجایی پالت بسیار دقیق رعایت گردد.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

در طراحی و لایه بندی راهروهای ساختمان برای قفسه بندی انبار متحرک باید موارد زیر را در نظر گرفت:

طرح عمودی یا ستون ساختمان
ارتفاع مشخص ساختمان (فضای عمودی قابل استفاده در زیر سقف یا سقف)
سادگی چیدمان ساختمان
محل قرار گیری درب
الزامات ایمنی (مسیرهای خروجی ، راهروهای لیفتراک و غیره)
انسدادهای دائمی و نیمه دائمی (دفاتر، آبپاش ها، روشنایی و غیره)

سیستم قفسه بندی متحرک انبار از رایج ترین سیستم های ذخیره سازی پالت است و 100٪ دسترسی مستقیم به هر پالت ذخیره شده را فراهم می آورد و قابلیت نصب آسان، مقرون به صرفه و چند منظوره، قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا می باشد.

و همچنین کالاهای ذخیره شده و راهروهای وسیع امکان دستیابی انواع کامیون ها را فراهم می کند و به صورت تخصصی حمل می شود. نوعی از قفسه بندی متحرک انبار قابل تنظیم با استاندارد، پالت دو عمق می باشد. همانطور که از اسم آن مشخص است، با قفل کردن، شرایط اینکه پالت ها در دو عمق ذخیره شوند و امکان اینکه همچنان از همان راهرو ها قابل دسترس باشند را فراهم می آورد. با کاهش تعداد راهروهای دسترسی و استفاده از فضای ذخیره شده برای جای اضافی پیکربندی Double-deep، یک سیستم ذخیره سازی بسیار کارآمد در فضا را فراهم می کند.

اگرچه سرعت دسترسی به کلیه موقعیت های پالت محدود می شود، با وجود داشتن سهام کارآمد این سیستم مدیریتی را می توان به راحتی جبران کرد تا از مزایای فضای ذخیره سازی بیشتر آن استفاده کنیم.

قفسه بندی متحرک انبار یک سیستم ذخیره سازی با چگالی بالا است که به منظور نصب قفل پالت به صورت اتوماتیک طراحی شده است. واگن های متحرک، اجازه باز و بسته شدن راهرو ها و راهروبندی کردن استاتیک معمولی را به وجود می آورد.

راهروها در بین قفسه ها ثابت شده و باعث می شود فضای کاملاً زائد از بین رود. یک سیستم قفسه بندی انبار متحرک بسیار کارآمد است و فقط به یک راهرو احتیاج دارد و ظرفیت ذخیره صنعتی بسیار بیشتری را برای انبار ایجاد می کند. در صورت نیاز به ذخیره سازی جمع و جور، در عین حال که دسترسی بالایی برای آن فراهم می آورد.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید

پالت Racking را می توان به راحتی برای صرفه جویی در ذخیره سازی در فضا پیکربندی کرد. با قفسه نصب شده بر روی شاسی های متحرک که حرکت می کند در طول مسیرهای راهنما که در طبقه قرار گرفته اند، فضای کف فقط برای یک دسترسی به راهرو عملیاتی “در حال حرکت” برای دسترسی به همه مکان های پالت مورد نیاز است.

این طراحی صرفه جویی در فضا را به وجود می آورد که به ویژه در فروشگاه هایی که مواد غذایی فاسد شدنی دارند مناسب می باشد که حداکثر مقدار فضای را می توان برای ذخیره سازی استفاده کرد.

از سیستم قفسه بندی متحرک انبار می توانیم در نگهداری انواع مواد اولیه، مواد غذایی، مواد شیمیایی، قطعات یدکی، ابزار ساختمانی و حتی نگهداری خودرو می توان بهره برد. شرکت اوژن سیستم جهان با استفاده از برترین تکنولوژی روز دنیا توانسته است قفسه های انبار پالت راک اتوماتیک را توسط تیم خبره و دانش بنیان خود به عرصه ی تولید و بهره برداری برساند که در فضاهای متفاوتی این پروژه اجرا شده است.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

کارکرد سیستم قفسه بندی متحرک انبار

با حرکت شاسی در یک دنباله آبشار که کار بسیار ساده ایی است؛ راهروی مورد نظر انتخاب شده با یک فشار دکمه باز می شود.
سیستم بسیار کارآمد، استاندارد صنعت، برق موتورها برای قابلیت اطمینان حداکثر برنامه ریزی شده اند.
ظرفیت بار فریم، ظرفیت بار مجازقاب بستگی به محفظه دارد. ارتفاع و نوار قفسه برنامه ریزی شده، مقادیر مشخص شده برای قفسه ها اعمال می شود.
پالت ها روی خطوط اختصاصی غلتک های گرانشی شیب دار بارگذاری می شوند که در یک شیب ثابت تنظیم شده اند. هنگامی که یک بار از چیدن صورت، پالت بعدی روی حالت قرار می گیرد و با پر کردن دوباره آن است سهام در انتهای بالایی مقابل خط لود شده است.
کنترل کننده یک راهرو خاص با کنترل از راه دورآن را باز می کند. چندین راهرو به طور همزمان می تواند برای اهداف چیدن باز شود. دسترسی از راه دور با تشخیص خطای از راه دور: سرویس دهی و حل مسئله را ساده می کند زیرا سیستم از راه دور قابل تجزیه و تحلیل است.
با انتخاب دستورالعمل جدید، دستورات داده شده قطع می شوند (نیازی به اتمام دستورالعمل قبلی نیست).
روشنایی هوشمند، با رابط صرفه جویی در مصرف انرژی: فقط راهروی باز شده روشن می شود.
سیستم پس از 15 دقیقه به حالت آماده کار می کند و در صورت عدم استفاده متوقف می شود.
در همه راهروها گردش هوا در کل سیستم وجود دارد.
اضافه کردن قابلیت های بیشتری در R&D اوژن سیستم جهان ممکن است بازده انبار را بیشتر کند و در نتیجه بازدهی بالاتری حاصل شود.

همچنین مقاله بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست؟ را مطالعه کنید.

برای دسترسی به پالت ها در قفسه بندی انبار متحرک باید موارد زیر را در نظر گرفت:
رابطه ی بین کامیون ها و قفسه ها
قرار دادن پالت در مکان صحیح
تمیز نگه داشتن راهروها
ترخیص کافی بارها
وضعیت خوب پالت ها
مهارت خوب راننده
سرویس و مراقب های مداوم
گزارش خسارات و تعمیرات

سیستم قفسه بندی متحرک انبار بهترین راه حل لجستیکی است که در آن ترکیبی از ذخیره سازی جمع و جور و دسترسی به پالت فردی لازم را دارا می باشد.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *