مقالات بایگانی اسناد

سند چیست؟

سند چیست

سند چیست

 

طبق ماده 1 قانون تأسیس سازمان امور اسلامی، تمام اسناد، خبرنامه ها، دفاتر، پرونده ها، عکس ها، نقشه ها، کلیشه ها، نمودارها، فیلم ها، ضبط نوار و سایر اسناد ارائه شده توسط دولت یا توسط حکومت و به طور دائم یا به طور دائم از حکومت حذف شده است و از لحاظ وابستگی اداری، مالی، اقتصادی، قضایی، سیاسی، فرهنگی، علمی، فنی و تاریخی با به رسمیت شناختن سازمان موسسات ایرانی می باشد.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

سند در کلمه به معنای دلیل، رسید، لایحه، سند و نوشتن است که قابل استفاده یا ذکر شده است. این همچنین به معنای آنچه در پشت آن است؛ توجیه و فرمان پادشاه؛ یک چک؛ یک نسخه ی خطی و یک نامه به وسیله اختیار کارگر یا مالک به یک یا چند مورد دیگر داده می شود. و همچنین یک مرجع است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی، می توانیم بگوییم که سند شامل: اطلاعاتی از نوشته شده، تصویری، قابل شنیدن، ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ارزش نگهداری.

درباره تفاوت قفسه بایگانی  و قفسه بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

از ديدگاه كتابداري و اطلاع رساني، سند در دو معني استفاده مي شود كه يكي به معناي خاص است و متني است كه براي ضبط يك رخداد خاص در يك يا چند نسخه محدود توليد مي شود. این اسناد معمولا در بایگانی ها و آرشیو ها نگهداری می شوند و به عنوان انتشار عمومی در نظر گرفته نمی شوند. سند دیگری به معنای عمومی است که به نوعی نوشته شده، چاپ شده، عکاسی یا دیگر و هر شیء مادی می تواند از محتوای این اطلاعات بدست آید. این نوع اسناد معمولا در تعداد زیادی از نسخه ها منتشر می شود.

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

در این دایره المعارف، سند در معیار اخیر در فرآیند اسناد * طراحی شده است.

درباره قفسه بایگانی کشویی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

مطابق ماده 1 قانون ایجاد سازمان اسناد ملی ایران از تاریخ 17 آوریل 1994، اسناد مربوط به این سازمان عبارتند از: تمام اسناد، خبرنامه ها، پرونده ها، عکس ها، نقشه ها، کلیشه ها، نمودار ها، فیلم ها، ضبط صوت و سایر مدارک موجود در دستگاه دولتی توسط دولت تهیه یا پذیرفته شده و به طور مداوم در دست دولت بوده و زمینه های اداری، مالی، اقتصادی، قضایی، سیاسی، فرهنگی، علمی، فنی و تاریخی دارد به رسمیت شناختن موسسات صالح ارزش.

اما تعریف فوق این سند را محدود به آنچه که در مالکیت عمومی تولید می شود محدود می کند. در حالی که قلمرو خصوصی نیز منبع ارزش های بایگانی است به طوری که جمع آوری، پردازش و انتشار آنها توسط آرشیو ملی کشورها مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین مقاله  را آرشیو در آینده  مطالعه کنید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *