مقالات بایگانی اسناد

تاریخچه آرشیو

تاریخچه بایگانی

تاریخچه بایگانی

اسناد یک روند طولانی و بلند است. وظیفه مدیریت اسناد قرن هاست. از دوره ای که انسان ها توانایی نوشتن و حفظ اطلاعات در تعاملات خود را دارند، می توان گفت که مدیریت اسناد و آرشیو اسناد جایگاه خود را در میان زندگی انسانی پیدا می کند.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

در تعاملات مالی بین افراد و حاکمان اقلیم مختلف، همیشه یک سند وجود دارد. تولید این سند به امپراتوری های بابلی و هخامنشی که از سال 3000 قبل از میلاد آغاز شده بود، باز می گردد. اولین آرشیو اسناد ممکن است قرص های چوبی و خاک رس در دادگاه ها جمع آوری شود. با این حال، مفهوم آرشیوها بیشتر بوسیله ایجاد دستگاه های دولتی شکل گرفت.

درباره تفاوت کمد بایگانی و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

در ایران، بایگانی اداری، زیرزمینهای گسترده این مقاله بخشی جدایی ناپذیر از ساختار هر اداره بود. است . سازمان اسناد ملی ایران (NRS) از سال 1949 به عنوان یک سازمان دولتی فعالیت می کند. هدف این سازمان این است که:

بایگانی سند متمرکز ایجاد کنید جمع آوری اسناد دولتی دفع بیش از حد قرض مناسب اسناد مفید بایگانی شده دسترسی به اسناد ارزشمند محققان و محققان در دو دهه گذشته، مدیریت اسناد با ورود تجهیزات و تکنولوژی جدید وارد محیط جدیدی از طبیعت و ساختار شده است. اسناد توسط دستگاه های اسکنر به تصاویر دیجیتال تبدیل شدند. این تصاویر با اشکال مختلف به طور طبیعی نیازمند اطلاعاتی هستند که به آنها دسترسی دارند.

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

بنابراین ورود داده ها بخش مهمی از روند ایجاد بایگانی دیجیتال بود. قبل از این دوره، اگرچه از ورود داده ها برای پیدا کردن اسناد فیزیکی و کاغذ استفاده شده بود، تصویر دیجیتال این فرآیند راه را برای بازیابی داده های اسناد دیجیتال به جای گذاشت.
موج تولید آرشیو دیجیتال اسناد با معرفی نرم افزار تخصصی مدیریت اسناد و نرم افزار مدیریت اسناد، نرم افزار بایگانی اسناد روز به روز به عنوان EDMS یا سیستم مدیریت الکترونیکی سند گسترش یافته است.

درباره کمد کشویی بایگانی  شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

همچنین مقاله محل مناسب بايگاني را مطالعه کنید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *