مقالات بایگانی اسناد

شناسايي اسناد خطي

اسناد خطی

اسناد خطی

 

هر سند دارای ویژگی های دوره تولید آن است. دانستن این ویژگی ها می تواند تقریبی باشد که چگونه نسخه های هر دوره از دوره های مجاز شناخته شده است. هر مقاله دارای اجزای خاصی است که برای دوره تاریخی خاص آن است. در دوران معاصر، برای شناسایی دو روش استفاده می شود:

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

1. روش شیمیایی

این روش از یک قرن تجاوز نمی کند و کدکس نامیده می شود. این روش، که به عنوان گفتمان علمی نامیده می شود، با کتاب های تمدن اسلامی به اروپایی ها تبدیل شده است. از آنجا که آنها نیاز به دانستن نسخه های خطی داشتند و چون روش های سنتی تطبیق پذیری را نمی شناختند، واژه نامه های علمی را به وجود آوردند. در این روش، با مراجعه به دستگاه و استفاده از تکنولوژی، می توانید یاد بگیرید که چگونه کاغذ، ترکیبات ترکیب، تابش و مواد حجم را آماده کنید.

درباره تفاوت کمد بایگانی و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

2. روش سنتی

این روش براساس تجربه و کارشناسان بر اساس دانش خود از تاریخچه کاغذ، خطوط و تکنیک های خوشنویسی، مراحل تکامل انواع خط ها و تاریخ ظهور حجم های مختلف، نحوه استفاده از رنگ ها در روشنایی و دکوراسیون نسخه ها و مدارک تصویر و تصویری از تاریخ نسخه خطی تعیین می شوند.

درباره کمد کشویی بایگانی  شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

برای مدت طولانی، تولید اسناد جعلی گسترده شده است. تقلبی و تقلبی توسط یک دارنده کارت یا جادوگران یا حسابداران به شیوه ای متنوع انجام می شود. به عنوان مثال، آنها نسخه اصلی اصلی اصلی را تغییر نام دادند، اما آنها آن را نامگذاری نکردند یا تغییر نام دادند و محتوای آن را دستکاری کردند. ناشناس کارت شناسایی اسناد خطی است. همچنین زمان و مکان این کتاب، و همچنین نام و امضا نویسنده و کپی رایت، و همچنین نام نویسنده و عنوان کار، و همچنین محتوای حساس ترین نسخه های خطی را اعلام می کند. به همین علت، سازندگان آن را جایگاه خوبی برای گمراه کردن نسخ خطی میدانند. گنجینه موتزارت نسبت نسخه را به اصل اصلی تغییر می دهد یا زمان و مکان کتاب شما را غیر واقعی می کند.
گاهی اوقات این کتاب عمدا نسخه نوشتاری خود را به نسخه اصلی تسلیم می کند. شایعترین روش آزار دادن این است که خط، کاغذ و اتصال را تقلید کند.

امروزه روش های آزمایشگاهی مورد استفاده برای تعیین صحت اشیاء باستانی بسیار پیشرفته است. کلکسیون ها و موزه سازان از آن برای تعیین صحت اشیاء گرانبها یا اسناد خطی استفاده می کنند. کتابداران و کتابداران ممکن است دانش کافی در مورد زبان و ادبیات داشته باشند و بدانند چگونه چگونگی رنگ آمیزی پوست یا کاغذ با چای یا سایر مواد، به نظر می رسد قدیمی است، اما روش های تجزیه و بررسی لکه های نازک منبع اثر.

همچنین مقاله حفاظت و نگهداری از اسناد خطی را مطالعه کنید.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی با تخلیه حرارتی پاپیروس و کاغذ و تصویربرداری اشعه ایکس، مقاومت به حرارت و میزان پوسیدگی لیگنین و سلولز در پاپیروس یا کاغذ تعیین می شود. در این روش، متخصصان نوع پاپیروس یا گونه حیوانی که در آن پوست ساخته شده است را تعیین می کند. در مورد کاغذ، با استفاده از میکروسکوپ و تقویت فیبر، می توان مواد اولیه، مانند پارچه یا چوب را تعیین کرد.
روش های دیگر که به طور خاص برای بررسی موارد قضایی و جرم شناسی به طور خاص طراحی شده اند می توانند تا حدی برای تعیین اصالت نسخه های خطی استفاده شوند. به عنوان مثال، کارشناسان دانشگاه بوفالو نرم افزارهایی را کشف کرده اند که می توانند هویت های دست نویس را بررسی کنند که آیا آنها به یک شخص تعلق دارند یا نه. این نرم افزار می تواند بین خط هایی شبیه به یکدیگر متفاوت باشد. تشخیص خطوط خرد شده اغلب با استفاده از نور ماوراء بنفش یا مادون قرمز انجام می شود.

درباره تفاوت کمد کتابخانه و کمد کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

روش دیگری که برای تعیین اصالت نسخه های خطی استفاده می شود، سن روش نیمه عمر کربن است. به این ترتیب، بدون از بین بردن سند، می توان از نمونه گیری میکروسکوپی برای تعیین سن عقیم، پاپیروس یا پوستی که در آن نوشته شده است استفاده شود.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *