مقالات نگهداری کالا

انبارداری نوین | اوژن

انبار مدرن

 

انبار مدرن

 

تم های انبارداری به طور گسترده ای براساس نوع کاربر و جامعه مورد استفاده قرار می گیرند و در بسیاری از جوامع انبارها هنوز هم به طور سنتی مدیریت می شوند، در حالیکه بعضی انبارها به طور کامل و بدون نیاز به نیروی کار به طور کامل خودکار و مکانیزه می شوند و از طریق سیستم های تحویل و دانلود خودکار، محصولات و نرم افزار مدیریت شد. این سیستم ها معمولا در انبارهای کم دما کار می کنند یا در مناطقی که هزینه زمین بسیار گران است، از آنجا که امکان استفاده از ارتفاع در این سیستم ها وجود دارد.

نکته: درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

با توجه به انواع و تنوع انبارها، ماشین آلات، سیستم ها و تجهیزات، سخت افزار و نرم افزار مطابق با نوع انبارها مورد استفاده قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از فناوری روز به لحاظ منابع انسانی توانا و توانا بهره می برد. و متخصص مشتاق، اختصاص داده شده و با تجربه انبار کار کرده است تا خدمات و سلامت جامعه را افزایش دهد.

حفظ مقیاس پذیری و کارآیی در دنیای رو به پیشرفت در بهترین حالت دشوار است. مدیران انبار برای جابجایی محصولات بیشتر، کاهش خسارت، بهبود زمان چرخه سفارش، تقویت روحیه کارمندان، قفسه بندی انبار بهینه و موارد دیگر با فشار مداوم روبرو هستند. سیستم های سنتی حتی سیستم هایی در محدوده سنی 5 تا 10 سال که برای مدیریت انبار استفاده می شوند در دوره مدرن ناکارآمد هستند. مدیران انبار می توانند با ایجاد پرونده تجاری مناسب برای یک سیستم مدیریت انبارداری نوین، برای بدست آوردن پشتیبانی در سطح اجرایی تلاش کنند.

درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

هدف از این مقاله، نشان دادن سودمندی و قابلیت اطمینان فناوری مدرن انبار و انبارداری نوین برای تأمین کنندگان در صنایع مختلف و شناسایی علل بالقوه جلوگیری از استفاده بیشتر از آن در عمل است. در سال های اخیر، ما شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه توسعه راه حل های مدرن انبار و همچنین افزایش چشمگیر تحقیقات درمورد موضوعات مربوط به معرفی فناوری نوین و تعامل بین اپراتورها و اتوماسیون بوده ایم. با این حال، با نگاهی به برخی از مطالعات موجود که سودمندی استفاده از انبارداری نوین را نشان می دهد متوجه می شویم که نتیجه گیری آنها اغلب متناقض است. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که فناوری انبارداری نوین برای استفاده مطمئن و ایمن است، اما بیش از 60٪ شرکت ها از مزایای آن استفاده نمی کنند. این شرکت ها با وجود این واقعیت که چنین فناوری باعث ایجاد احساس ایمنی در انبار نمی شود، از فناوری پایه انبار نیز استفاده می کنند. در میان مدت، این می تواند آنها را در مقابل رقبا در بخش خواستار صنعت خود قرار دهد. نتایج مطالعه نقاط شروع دیگری را برای درک استفاده انسان از فناوری مدرن انبار فراهم می کند، که می تواند منجر به پیشرفت در نحوه طراحی سیستم های انبار، روش های آموزش کارآمدتر کارکنان و یک سیاست منطقی و متعادل برای اتوماسیون فرایندهای انبارداری شود.

 

درباره تفاوت  قفسه بندی پالت راک و  قفسه بندی پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

عملیات انبارداری با حرکت مداوم مردم و تجهیزات مشخص می شود که بسیار پر رنگ می باشد. این عملیات فقط برای سیستم تجاری شرکت ارزش افزوده ندارند، زیرا هر فعالیت اضافی در انبار باعث افزایش هزینه ها و به طور بالقوه بروز خطاها در فرآیند انبارداری می شود. این امر باعث می شود تا شرکت ها برای افزایش بهره‌ وری و کیفیت کار، سعی در ارتقاء ابزارهای فنی موجود خود و معرفی راهکارهای جدید مدرن تکنولوژیکی داشته باشند که باید منجر به کاهش خطاها در فرآیند انبارداری شود.

 

مزایای استفاده از انبارداری نوین

از مزایای استفاده از فن آوری های انبارداری نوین در فرآیند کار انبارداری می توان به استفاده بهتری از فضای نگهداری کالا در مصرف انرژی و نیروی انسانی، کنترل بهتر، عملیات دستی کمتر، امکان هماهنگی جریان محصولات به منظور جلوگیری از تنگناها، کاسته شدن هزینه های عملیاتی و کمتر حوادث مرتبط با کار را برشمرد.

از طرف دیگر، روند انبارداری در حال تغییر است، زیرا افزایش استفاده از اتوماسیون به کاهش عملیات دستی منجر می شود ، اما به طور همزمان ، پردازش داده ها را افزایش می دهد. بنابراین ، اپراتورهای انبار اکنون بیشتر از حرکت فیزیکی کالاها با اطلاعات سر و کار دارند. این تغییرات در عملیات انبارداری بدان معنی است که از نظر جابجایی کالاها خطاهای کمتری وجود دارد ، اما باعث ایجاد یک سری انواع مختلف از خطاها می شود که با افزایش استفاده از فناوری همراه است.

درباره نیروی انسانی در انبار مطالعه کنید

بنابراین معرفی اتوماسیون در فرایند انبار با درک متفاوت از سودمندی آن مرتبط است. نظرات علمی متفاوتی در مورد این مسئله ارائه شده که تناقض اساسی در مدیریت عملیات انبارداری از دیدگاه هزینه، فناوری، ایمنی و سازمانی را به وجود می آورد.

شرکت هایی که نتوانند مزایای استفاده مؤثر از فناوری مدرن را در فرآیند انبار بشناسند، سازگاری با نیازهای مشتری مدرن را در زنجیره تأمین مشکل تر می کنند. استفاده نامتعادل و غیر سیستمی از فناوری های انبار، به ویژه در عملیاتی که لزوماً به استفاده از فناوری مدرن انبار نیاز ندارند، می تواند تأثیر منفی نیز بگذارد. هر صنعت تولیدی در مورد تجهیزات تکنولوژیکی یک انبار دارای شرایط و مشخصات مختلفی است. شرکت های صنعت خودرو که در معرض تقاضاهای مداوم برای فرآیندهای کیفی و راه حل های نوآورانه هستند، حتی بیشتر به دنبال پیدا کردن نسبت بهینه بین بهترین استفاده از منابع در فرآیند انبار و برآوردن نیازهای مشتری هستند. در حالی که شرکت ها می توانند راه حل های جدید فن آوری را در هر عملیات انبار معرفی کنند، این سؤال باقی می ماند که آیا چنین سرمایه گذاری هایی منجر به کیفیت بهتر کار در یک انبار و همچنین کاهش تعداد خطاها می شود. نبود جایگاه مداوم در مورد استفاده از اتوماسیون می تواند برداشت های متفاوتی از سودمندی معرفی فن آوری نوین در عملیات مختلف فرایند انبار ایجاد کند.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

راه حل انبارداری نوین به اپراتورها در انجام وظایفشان راهنمایی می کند که آنها سریعتر و بدون خطا بتوانند امور را مدیریت کنند. از آنجایی که استفاده از سیستم انبارداری نوین بسیار ساده می باشد، می توانید تیم های خود را به راحتی با کارگران موقت تقویت کنید.

شما زمانیکه از سیستم انبارداری نوین استفاده می کنید کنترل و دید کاملی بر کلیه عملیات ها خواهید داشت که مزایای زیر را ارائه می دهد:

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

تحویل بدون خطا

در دسترس بودن حداکثری موجودی انبار
امکان پذیرش سفارشات “آخرین لحظه”
تاریخ تحویل قابل اعتماد و قابلیت ردیابی
استفاده بهتر از فضای ذخیره سازی در انبار

منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *