مقالات نگهداری کالا

مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

 

مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

در انبارها و سایر تأسیسات ذخیره سازی و قفسه بندی، مسلماً فضا با ارزش ترین دارایی است. با استفاده از بهترین استفاده از فضای انبار خود، مشاغل کوچک می توانند میزان کالایی را که می توانند درانبار کوچک خود ذخیره کنند به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

با داشتن امکان ذخیره اقلام بیشتر به طور همزمان، می توانند در هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها پس انداز کنند. به علاوه، این امکان را برای کارکنان انبار فراهم می کند تا به محصولات بهتر دسترسی داشته باشند، بنابراین به آنها امکان می دهد سفارشات را سریع تر انجام دهند و در نهایت زودتر محصولات را به مشتری تحویل دهند.

نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

چرا باید مدیریت موجودی و قفسه بندی انبار را برای مشاغل کوچک خود ارتقا دهید؟
برای مشاغل کوچکی که موجودی و ذخیره ی بالایی دارند، نداشتن فضای کافی برای قفسه بندی محصولات مشکلی بزرگ به وجود می آورد.

با مدیریت کارآمد موجودی انبار، حل این مشکل راحت تر انجام می پذیرد. به طوری که مشتریان از دریافت محصولات نامید نمی گردند وگردش پول نقد در تجارت شما به اندازه ی موجودی قفسه ها در جریان می باشد.

ابزارهای مدیریت موجودی به شناسایی فروشندگان برتر و فروشندگان کند شما کمک می کند. شما می توانید محصولاتی را که بهترین بازده سرمایه گذاری را دارند هدف قرار دهید و از سهام اضافی که خط پایین را خراب می کند، خلاص شوید.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

یادگیری نحوه پیگیری موجودی به شما کمک می کند تصمیم گیری هوشمندانه تری درباره چگونگی و زمان سرمایه گذاری در محصولات بگیرید. به عنوان مثال تخفیف های حجمی بگیرید. مطمئناً به نظر می رسد که 15 درصد در سفارش بزرگ صرفه جویی شود. اما اگر این کالا برای شما یک فروشنده آرام باشد، آن معامله خوب به بازنده پول تبدیل می شود. شما نمی خواهید با وسایل فصلی گیر کرده و مجبور شوید بعد از این رویداد با تخفیف شفاف بفروشید فقط برای تمیز کردن فضای قفسه بندی انبار خود باشید.

 

مدیریت و قفسه بندی انبار کوچک

 

با انواع قفسه بندی انبار بیشتر آشنا شویم.

از طرف دیگر، شما نمی خواهید مشتریان خود را نا امید کنید اگر آنها در فروشگاه یا شرکت شما آماده خرید باشند. شما می توانید فروش را به یک رقیب یا به سادگی از دست دادن مشتری از دست دهید.

 

برای صاحبان مشاغل کوچک مانند شما، زمان یادگیری نحوه پیگیری موجودی در قفسه بندی انبار قبل از بروز یک مشکل اساسی است. با داشتن یک سیستم مدیریت بهتر موجودی مشاغل کوچک، می توانید درآمدها را هدایت کنید، در وقت خود صرفه جویی کنید و مشتریان خود را خوشحال کنید.

درباره تفاوت  قفسه بندی پالت راک و  قفسه بندی پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

نحوه شروع مدیریت موجودی برای مشاغل کوچک

اولین قدم برای شروع مدیریت موجودی، درک وضعیت فعلی شما و تعیین اهداف است. به عبارت دیگر، شما چه مشکلی را برای آن حل می کنید؟

آیا تجارت شما آنقدر رشد می کند که امکان دستیابی به موجودی در قفسه بندی انبار نیست؟
آیا شما اغلب از موارد محبوب استفاده نمی کنید؟
آیا قفسه بندی انبار شما آنقدر پر از کالاهای فروخته نشده است که جایی برای ذخیره کالاهایی که فروش خوبی ندارند وجود ندارد؟
آیا مدیریت موجودی بیش از حد وقت شما را می گیرد؟
آیا میزان بالای انقباض را تجربه می کنید؟
آیا می خواهید بهتر بتوانید تقاضا و درآمد را پیش بینی کنید؟

برای اکثر مشاغل، جواب همه موارد فوق بسیار جالب است “بله!”

یک استراتژی موثر مدیریت موجودی از چهار عنصر اساسی تشکیل شده است: مقدار مناسب کالا، در مکان مناسب، در زمان مناسب و قیمت مناسب.

 

محصول مناسب: یک حسابرسی از موجودی انجام دهید و انبار یا قفسه بندی انبار خود را سازماندهی کنید. شما باید بدانید که در واقع چه سهامی را در اختیار دارید و آن را با آنچه فکر می کنید در اختیار دارید مقایسه کنید. اگر چندین سایت دارید، آنها را از یک سیستم مدیریت کنید، بنابراین مثل این است که به جای چندین سایت کوچکتر یک انبار بزرگ داشته باشید.

 

مکان مناسب: سیستمی را برای قرار دادن وسایل در انبار خود داشته باشید تا دقیقاً بدانید که همه چیز برای کاهش زمان صرف جستجوی قفسه ها در قفسه بندی انبار می باشد. قفسه ها و سطل های سطل را در سیستم اختصاص دهید تا همه بدانند که در آن شما نیاز دارید را پیدا کنید.

 

زمان مناسب: هنگام سفارش سهام به یک سطح از پیش تعیین شده، مجدداً هشدارهای موجودی را ترتیب دهید. تعیین سطح مناسب برای هر محصول بر اساس داده های فروش چیست. شما می توانید نیازهای مجدد را بر اساس داده های رقبا، فصلی و نیروهای خارجی مانند پیش بینی وضعیت آب و هوای بارانی برای فروش چتر تخمین بزنید.

 

قیمت مناسب: داده های فروش به شما در شناسایی محصولاتی که باید تخفیف داده یا به عنوان مازاد فروخته شوند، راهنمایی می کند. شما می توانید قیمت هایی را تعیین کنید که حاشیه های شما را بهبود بخشد بدون اینکه تأثیر منفی بر فروش بگذارد.

 

برای دستیابی به این چهار عنصر اساسی، به فرآیندهای مناسب و ابزارهای مناسب نیاز دارید:

فرآیندهای صحیح: روش های مداوم برای زنجیره تأمین خود از دریافت موجودی از طریق قفسه بندی انبار، بازیابی و تحقق تنظیم کنید. مراحل تأیید اولیه را مانند بررسی رسیدهای سهام در برابر سفارشات خرید برای اطمینان از صحت اطلاعات موجودی از ابتدا انجام دهید.

 

ابزارهای صحیح: از یک راه حل مدیریت موجودی ابری استفاده کنید که با حسابداری، پرداخت و سایر سیستم های شما ادغام شود. یکی را انتخاب کنید که می تواند با رشد کسب و کار شما در مقیاس باشد و پشتیبانی لازم برای موفقیت را ارائه می دهد.

درباره تفاوت  قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی  پانل راک ریلی  و  قفسه بندی پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

خطاهای مدیریت موجودی مشاغل کوچک

وقتی یک تجارت به سرعت رشد می کند، همگام شدن با تغییرات سخت است. در اینجا به بررسی برخی از چالش های متداول مدیریت موجودی مشاغل کوچک می پردازیم.

 

با استفاده از ابزارهای اشتباه

 

برای همه به جز کوچکترین مشاغل، صفحات گسترده یا استفاده از نرم افزار اکسل یک ابزار مدیریتی مؤثر نیست. به روز رسانی و دستکاری داده های دستی به زمان زیادی نیاز دارد. با امتناع از استفاده از ابزارهای پیشرفته تر، می توانید تجارت خود را عقب نگه دارید.

 

چک کردن موجودی به طور منظم

امیدوارم روزهای قدیمی تعطیل کردن یکبار فروشگاه ماهانه برای موجودی از بین برود. با این حال، هنوز هم، لازم است اطمینان حاصل شود که موجودی بدنی با هر سیستم ردیابی مورد استفاده شما مطابقت دارد. این روزها بیشتر محصولات در بخش های کوچکتر فروشگاه یا انبار در فواصل هفتگی یا ماهانه حساب می کنند تا از تعداد دقیق آن اطمینان حاصل شود. راه حل های فناوری مانند RFID می توانند موجودی 24/7 را ردیابی کنند ، بنابراین لازم نیست کار را متوقف کنید تا حساب بدنی کنید.

 

مشرف به کوچک شدن

از دست دادن موجودی بدون درآمد می تواند برای یک تجارت کوچک ویران کننده باشد. علل اصلی ضرر ضرر مغازه و سرقت داخلی است. با این حال، کوچک شدن از طریق خطاهای مربوط به کاغذبازی و سایر مشکلات داخلی نیز رخ می دهد. اگر موجودی را به صورت دستی ردیابی کنید، می توان درک کرد که چه زمانی و در کجای این روند اتفاق می افتد. با دریافت دقیق سفارشات و ادغام سیستم POS ، راحت تر می توان تشخیص داد که اختلافات در چه مواردی رخ می دهد.

 

سوء مدیریت سطح سهام

سهام بسیار زیاد یا خیلی ناچیز سودآوری را در دراز مدت کاهش می دهد. همچنین می توانید از ناامید کردن مشتریان از سهام بورس و سفارشات عقب جلوگیری کنید. از نرم افزاری استفاده کنید که به پیش بینی تقاضا کمک کرده و دوباره سفارش بدید.

 

عدم تنظیم قیمت

بدون داده های مربوط به سیستم مدیریت یکپارچه موجودی، شناسایی فروشندگان سریع و کند می تواند چالش برانگیز باشد. شما ممکن است نیاز به تنظیم قیمت گذاری برای تقویت یا پاک کردن محصولات کم فروش داشته باشید. شما همچنین می توانید خدمات متناسب با قیمت را با داده های قیمت گذاری شده صحیح از رقبا ارائه دهید.

 

عدم ایجاد KPI

شاخص های کلیدی عملکرد سازمان شما را بر آنچه مهم است متمرکز می کند. سیستم های مدیریت موجودی قوی به شما در ردیابی جنبه های عملیاتی مانند:

دریافت بهره وری
دقت انتخاب
هزینه حمل موجودی
گردش موجودی
نرخ بازگشت
تیم شما باید مهم ترین استراتژی مدیریت موجودی شما را بفهمد و توانایی پیگیری آن را داشته باشد تا بتواند موفقیت را اندازه گیری کند.

 

در مورد استاندارد قفسه بندی انبار مطالعه نمایید.

مبانی مدیریت موجودی موجودی مشاغل کوچک
صرف نظر از ابزارهای مدیریت موجودی که استفاده می کنید، در اینجا چند نکته اساسی برای کمک به شما در شروع کار قفسه بندی انبار شما ارائه شده است.

1- از اولین سیستم (FIFO) در داخل استفاده کنید.

محصول را به همان ترتیبی که ساخته یا خریداری شده است بفروشید. این بدان معناست که محصولات قدیمی تر در قفسه بندی انبار ابتدا یا در یک فروشگاه یا انبار استفاده و فروخته می شوند. این امر به ویژه برای موارد قابل فساد بسیار مهم است. محصولات بسته بندی شده ای که در قفسه ها ماندگار می شوند بیشتر آسیب می بینند.

 

2. سهام آهسته فروش را مشخص کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که در شش تا 12 ماه گذشته فروخته نشده است. برای جابجایی فضای بیشتر برای کالاهای بهتر فروش، از تبلیغات استفاده کنید.

 

3. از موجودی فیزیکی استفاده کنید.

 

به طور مرتب از موجودی قفسه بندی انبار فیزیکی استفاده کنید، خواه همه کار را یکباره انجام دهید یا از یک استراتژی شمارش چرخه برای تمرکز روی بخش های مختلف در زمان های مختلف استفاده کنید. این مرحله یکی از مواردی است که ابزارهای مناسب می توانند تغییر بزرگی در آن ایجاد کنند.

4- موجودی را با ABC در اولویت قرار دهید.

 

قفسه بندی محصولات انبار خود را بر اساس سطح قیمت گذاری و ارزش سالانه بر اساس طبقه بندی A-B-C گروه بندی کنید. کالاهای موجود در رده A معمولاً هزینه بالاتری دارند و از حجم فروش کمتری دارند اما ارزش بیشتری نسبت به اقلام B و C دارند.

 

5- ابزارها را انتخاب کنید.

 

کاغذ و صفحه گسترده را پشت سر بگذارید و یک ابزار مدیریت موجودی متناسب با فرآیندهای تجاری خود انتخاب کنید. گزینه های مبتنی بر ابر آزاد و کم هزینه وجود دارد که مشاغل کوچک می توانند با نقطه فروش و سیستم های حسابداری خود ارتباط برقرار کنند. ممکن است یک منحنی یادگیری وجود داشته باشد، اما زمان سرمایه گذاری شده هزینه شما را پرداخت می کند.

 

6. با یک ارائه دهنده راه حل های موجودی مشاغل کوچک کار کنید.

 

اگر تجارت شما در حال رشد است، ممکن است زمان آن باشد که مانند یکی از افراد بزرگ عمل کنید. مدیریت موجودی و تدارکات را با ارائه دهنده ای که مشاغل کوچک را درک می کند، واگذار کنید. با داشتن شریک مناسب، مدیریت موجودی شما می تواند از یک مرکز هزینه به یک مزیت رقابتی تبدیل شود.

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

warehouseanywhere.com/resources/small-business-inventory-management

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *