مقالات نگهداری کالا

رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا

رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا
رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا

رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا

راه اندازی و اداره یک انبار و یا یک مرکز توزیع در اکثر مواقع کاری چالش برانگیز می باشد. گردش محصولات و ارسال آن ها در دوران بیماری همه گیر کرونا شرایط پرتنش و استرس زایی را ایجاد کرده است. با این حال، ما طی این چند ماه گذشته مواردی را آموختیم که همیشه چالش های جدیدی ظاهر می شوند، بنابراین باید بیاموزیم که چگونه زمان رویاوریی با چنین مشکلاتی سازگار شویم. این می تواند تفاوت بین شکست و موفقیت را نشان دهد. بنابراین با علم به این که بیماری کرونا ماه هاست که آمده و ممکن است ماه ها بعد ادامه داشته باشد، راهنمایی ها و مواردی هستند که باید مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم تجارت و کسب و کار خود را از هرگونه تهدیدی دور کنیم. به همین منظور در مقاله رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا به بررسی این موارد می پردازیم.  

چگونه انبار را از کرونا ایمن کنیم؟

از مهم ترین دارایی خود محافظت کنید

ربات ها هرگز نتوانسته اند تمامی اموری را که انسان می تواند انجام دهد را بر عهده بگیرند، بنابراین، بسیار مهم است که شما برای اطمینان از وفاداری و سلامتی تیم، سیاست های موثری اتخاذ کنید. شما بارها و بارها موارد بارزی از این موارد شنیده اید و می دانید. ما اطلاعات اضافی را که به شما در ادامه کار کمک خواهد کرد در اینجا گرد هم آورده ایم.  

دست هایتان را مرتب بشویید

اجرای یک سیاست بهداشت شخصی قوی نه تنها مانع از انتشار COVID-19 در حال حاضر می شود بلکه به سالم ماندن کارمندان و کارگران انبار در فصول سال سرماخوردگی و آنفولانزا نیز کمک می کند. دستورالعمل های بهداشتی و ضدعفونی کردن انبار هرگز نباید با اتاق تمیز و استریل اشتباه گرفته شوند، اما تأکید بر لزوم تمیز بودن اساسی تأثیر عمیقی بر سلامت کلی درون انبار و اداره شما خواهد گذاشت.   رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا  

تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه

این همیشه گزینه ای نیست که براساس نیاز کار و چیدمان قفسه بندی انبار و طراحی آن باشد. با این حال، در صورت امکان، با تأکید بر نیاز به حفظ مسافت معادل عرض لیفتراک، به تیم خود کمک کنید. این امر در محدود کردن شیوع ویروس کرونا در بسیاری از مواقع در سراسر کشور موفقیت آمیز بوده است.  

تجهیزات محافظ شخصی (PPE)

اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم به PPE دسترسی دارند، به ویژه در شرایطی که فاصله اجتماعی امکان پذیر نباشد. ماسک صورت، سپر یا شیلد و یا هر دو مورد را در صورت لزوم تهیه کنید. از دستکش و ضد عفونی کننده در اطراف مرکز، به ویژه در محل بارگیری که در آن تعامل با غیر کارمندان مشترک است، استفاده کنید.  

تمیز کردن و ضدعفونی کردن منظم انبار

تمیز کردن و ضدعفونی کردن یک انبار به طور کامل غیرممکن است، اما می توانید با تمیز کردن و ضدعفونی کردن مرتب محل های مشترک مانند دستشویی، اتاق شکن، میز، تجهیزات متداول، دستگیره ها، پیاده روها و موارد مشابه، اکثر مسائل مربوط به ویروس کرونا را کاهش دهید. در صورت امکان چندین بار روزانه تمیز کنید، اما قطعاً در حداقل تغییرات ممکن تمیز باشید. این شامل تحویل (در صورت امکان) حمل و نقل و کاغذها و دستمال های ضدعفونی شده است.   حرف بزنید هیچ چیز باعث عدم اعتماد و شایعات، سریع تر از ارتباط برقرار نکردن با اعضای تیم شما نمی شود. اطلاعات راجع به تغییرات در بهداشت کارمندان و موضوعات مرتبط با آن را سریع و آشکارا به اشتراک بگذارید. آنچه را که انجام می دهید برای حفظ امنیت همه می باشد.   به همان اندازه که اخلاق کاری قوی را تشویق می کنید بیمار را هم تشویق کنید همه ما روزهایی داریم که ترجیح می دهیم کاری دیگری انجام دهیم. با این حال، بیشتر کارکنان از داشتن یک شغل خوب و کار معنی دار ارزشی دارند. به آنها بگویید که ارزش دارند و غیبت آنها هنگام نبود آن ها باعث رنجش می شود. همچنین باید بر اهمیت دانستن اینکه چه موقع در خانه بمانید، اگر خوب نیستند، تأکید کنید. اعضای تیم را به دلیل مفقود شدن کار به دلیل بیماری خدشه دار نکنید. سلامت روزانه کارکنان را روزانه کنترل کنید. اگر تأسیسات شما در منطقه پرخطر قرار دارد، ممکن است بخواهید غربالگری روزانه را برای کارمندان انبار انجام دهید تا در صورت داشتن تب یا علائم دیگر نظارت لازم صورت گیرد.  

آموزش متقابل کارمندان

این کار مفید است که به کارمندان خود آموزش دهید تا چندین کار در شرکت شما انجام دهند. اگر بخشی از نیروی کار شما بیمار شود، آموزش متقابل به شما اطمینان می دهد که کسب و کار شما دارای افت تولید و یا تاخیر در حمل و نقل نیست.   تمیز کردن و ضد عفونی کردن انبار می تواند خطر را برای کارگران انبار شما کاهش دهد. شستشوی سطوح لمسی بالا با آب و صابون و سپس استفاده از مواد ضد عفونی کننده یک روش مؤثر برای کاهش خطرات ناشی از ویروس کرونا است. رعایت موارد بهداشتی انبار در دوران کرونا

در معرض قرار گرفتن را محدود کنید

در گذشته، چند عملیات انبار نیاز به سطح بالایی از امنیت داشت. هرکسی از کارمندان گرفته تا فروشندگان و کامیون داران غالباً سلطنت آزاد داشتند تا به هر مکانی از مرکز بروند. این دیگر نمی تواند و نباید اتفاق بیفتد. از کارکنان بخواهید که سفر خود را به و از محل کار اصلی خود محدود کنند. فروشندگان را به مکان هایی در داخل مرکز اسکورت کنید و بدون اجازه حرکت تصادفی را انجام ندهید.  

مقاله امنیت لیفتراک در انبار را مطالعه نمایید.

کامیون داران و رانندگان لیفتراک باید در محل حمل و نقل بمانند و اگر ممکن است نیاز به تحویل رسید به انبار داشته باشند، سعی کنید روشی متفاوت برای بدست آوردن آن مدارک تنظیم کنید. شاید یک دفتر موقت در محل بارگیری یا اسکن و ارسال آن از طریق ایمیل بتواند راه حلی باشد.   شما نمی توانید آنچه در خارج از تأسیسات شما اتفاق می افتد را کنترل کنید. اما با اجرای این پیشنهادات، ریسک را برای کارمندان و شغل خود به حداقل می رسانید.  

مدیریت ریسک

کارفرمایان وظیفه دارند با انجام اقدامات پیشگیرانه ریسک محل کار را به پایین ترین حد قابل قبول کاهش دهند. کارفرمایان باید با هر کارفرمای دیگری یا پیمانکارانی که محل کار را به اشتراک می گذارند همکاری کنند تا از سلامت و امنیت همه محافظت شود. در زمینه COVID-19 این به معنای کار با استفاده از این مراحل به ترتیب است: افزایش دفعات شستشوی دست و تمیز کردن سطح کوتاه نگه داشتن زمان فعالیت تا حد ممکن استفاده از صفحه نمایش یا موانع برای جدا کردن افراد از یکدیگر هر زمان ممکن استفاده از کار به پشت یا پشت به کار (به جای چهره به چهره) با استفاده از “تیم های ثابت یا مشارکت”، تعداد افرادی که هر شخص با آنها ارتباط برقرار کرده است کاهش می یابد (بنابراین هر شخص تنها با چند نفر دیگر همکاری می کند).     در نهایت، اگر افراد باید بیش از یک گروه کوچک از شرکای ثابت، برای یک دوره پایدار به صورت چهره به چهره کار کنند، باید ارزیابی کنید که آیا این فعالیت با خیال راحت پیش می رود یا خیر. هیچ کس موظف نیست در یک محیط کار ناامن کار کند. در ارزیابی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا افرادی که کار را انجام می دهند، به ویژه در برابر COVID-19 آسیب پذیر هستند.  

چه کسی باید به انبار برود؟

در نظر بگیرید چه کسی برای حضور در انبار ضروری است؛ به عنوان مثال، کارمندان دفتر باید در صورت امکان از خانه کار کنند. برنامه ریزی برای حداقل تعداد افراد مورد نیاز در سایت برای کار ایمن و کارآمد. نظارت بر بهزیستی افرادی که از خانه کار می کنند و به آنها در ارتباط ماندن با بقیه نیروی کار کمک می کنند، خصوصاً اگر بیشتر همکارانشان در محل باشند. محافظت از افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند. برخی از مراحل که معمولاً مورد نیاز خواهد بود: از افراد آسیب پذیر بالینی که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدید قرار دارند (به عنوان مثال افرادی که دارای برخی شرایط از قبل موجود هستند) خواسته شده است که در رعایت فاصله اجتماعی، مراقبت های بیشتری را انجام دهند و باید در کار خود از خانه، چه در نقش فعلی خود و چه به آنها کمک کنند. اگر افراد از نظر بالینی آسیب پذیر (اما نه از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر) قادر به کار از خانه نیستند، باید به آنها گزینه ایمن ترین نقش های موجود در انبار ارائه شود و آنها را قادر به ماندن 2 متر از دیگران کند. اگر آنها مجبورند در فاصله 2 متری دیگران وقت بگذارند، باید با دقت ارزیابی کنید که آیا این شامل یک سطح قابل قبول از خطر است یا خیر.   مقاله استفاده از ازون در مقابل ویروس کرونا را مطالعه نمایید.  

چه افرادی باید جدا کار کنند

کارفرمایان باید برای افرادی که علائم دارند و کسانی که با دیگران دارای علائم هستند، راهنمایی های فعلی را رعایت کنند. اگر به تنهایی زندگی می کنید و علائم بیماری کورو ویروس (COVID-19)، هرچند خفیف، دارید از زمان شروع علائم خود به مدت 7 روز در خانه بمانید. پس از گذشت 7 روز، اگر دمای زیادی ندارید، دیگر نیازی به ادامه عایق کاری ندارید. اگر هنوز دما زیادی دارید، تا زمانی که درجه حرارت شما به حالت عادی برگردد، خود را عایق نگه دارید. اگر فقط پس از 7 روز سرفه دارید نیازی به انزوا ندارید، زیرا سرفه می تواند چندین هفته پس از عفونت ادامه یابد. اگر با دیگران زندگی می کنید و در خانه هستید که علائم بیماری عروق کرونیواریو (COVID-19) دارید، پس باید 7 روز در خانه بمانید، اما تمام اعضای خانواده دیگر که خوب مانده اند باید در خانه بمانند و ترک نکنند. اعضای خانه به مدت 14 روز، دوره 14 روزه از روزی شروع می شود که اولین فرد در خانه بیمار شد باید در خانه بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *