مقالات نگهداری کالا

نگهداری مواد غذایی در دوران کرونا

نگهداری مواد غذایی در دوران کرونا
نگهداری مواد غذایی در دوران کرونا   همزمان با گسترش کرونا در سرتا سر جهان، رویه های انبارداری دچار تحول و دگرگونی شده است که تمام صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این میان ذخیره مواد غذایی و توزیع آن به تبع بیشترین تاثیر را از این اپیدمی گرفته است. انبارهای مواد غذایی که قبلاً مستعد مقررات سختگیرانه تر و روش های رسیدگی به آن هستند، برای تحقق امنیت مشتریان خود و مهار شیوع بیماری های ناشی از غذا، نیاز به اعمال فرایندها و رویه های جدید برای دست زدن به مواد غذایی به انواع مختلف دارند. این تغییرات می تواند تأثیر عمده ای بر چیدمان انبار شما، از جمله قفسه بندی انبار و سایر راه حل های ذخیره سازی و قفسه بندی داشته باشد و ممکن است نیاز به تجدید نظر در فرآیندهای شما داشته باشد تا نوع محصولاتی را که شما حمل می کنید بازتاب دهد و اینکه چگونه می توانید به بهترین وجه از مشتریان خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنید.  

ذخیره سازی ایمن مواد غذایی در طول COVID-19

مدت هاست که انبارهای عمومی ستون فقرات صنعت انبارداری هستند و به کسب و کارها در هر اندازه کمک می کنند تا موجودی کالا، محموله ها و موجودی خود را بهتر مدیریت کنند. با این حال، به دلیل دسترسی مکرر آنها توسط تعداد زیادی از مشتریان، مدیریت یک انبار عمومی در طول COVID-19 و الزامات مربوط به فاصله اجتماعی که اخیراً اعمال شده است، می تواند دشوار باشد. انبارهای انواع مختلف اخیراً مورد تقاضای فزاینده ای قرار گرفته اند و در حالی که حتی متوسط انبار در تلاش برای ادامه کار است، اما وقتی نوبت به مدیریت تعداد افراد در انبار می رسد، انبارهای عمومی با چالش دیگری روبرو هستند. ذخیره و نگهداری مواد غذایی، بسته به آنچه که ذخیره می شود، نحوه فروش و حتی جایی که مواد غذایی فروخته می شود، می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. در حالی که هر انبار نگهداری مواد غذایی با این مسائل روبرو است، باید یک راه حل منحصر به فرد برای خود در نظر بگیرد، اما برای انجام عملیات ذخیره سازی مواد غذایی باید چند عامل مهم را مورد توجه قرار دهید.   مطالعه نمایید: اصول کلی نگهداری مواد غذایی

عوامل مهم در قفسه بندی مواد غذایی

گسترش قفسه بندی سردخانه یکی از بزرگ ترین و سریع ترین راه های ایمن نگه داشتن غذا استفاده از سردخانه است. روند خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی افزایش زیادی در تقاضا برای مواد فاسدشدنی را نشان می دهد که هنگام ذخیره سازی و حمل و نقل باید منجمد شوند، برای محصولاتی همچون گوشت منجمد و طیور فرآوری شده این امر کاربرد دارد. اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر میزان قدم زدن در قفسه های خنک کننده را افزایش داده اید تا فضای کالاهای اضافی را که ممکن است به لایه اضافه شده از طراوت و تازگی که سردخانه می تواند ایجاد کند، آزاد کنید.  

نگهداری مناسب مواد غذایی برای مشتریان خود

ذخیره و نگهداری مواد غذایی برای خرده فروشی ها در مقایسه با رستوران ها چندین مورد مختلف برای نگهداری و ایمنی دارد و نیازهای مشتریان شما در نحوه رسیدگی به کالاهای شما در سطح انبار تحت تأثیر قرار خواهد داد. قبل از اینکه کالایی روی قفسه های فروشگاه مواد غذایی بنشیند، آیا می توانید تعداد لمس ها را در حین چیدن کاهش دهید؟ انبار شما از چه نوع جوانه زنی بدون جوانه استفاده می کند و آیا می توانید آن را در نقاط مختلف این فرآیند قرار دهید؟ از آنجا که خرده فروشی درگیر تعامل بسیاری از افراد با محصولات خواهد بود، بهتر است در ابتدای کار خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید تا کارگران و مشتریان شما به همان اندازه ایمن باشند.  

قابل ردیابی بودن مواد غذایی در قفسه بندی

ذخیره سازی و قفسه بندی مواد غذایی تمایل به تکیه بر رویکرد FIFO (اولین محصول وارد شده به انبار در اولویت اول برای خروج از انبار) برای توزیع دارد، اما در این موارد افزایش احتیاط بیماری، مهم است که تعداد زیادی از موارد را با دقت و کارایی دقیق پیگیری کنید. یک سیستم داخلی برای ردیابی زمان ورود محصولات و زمان لازم برای خارج شدن از آنها طراحی کنید و اطمینان حاصل کنید که قفسه ها و قفسه های پالت شما به طور مناسب چرخانده شده اند تا از تازگی مواد غذایی و مواد فاسد شدنی اطمینان حاصل کنید.  

برنامه های بهداشتی سختگیرانه تر

دیگر کافی نیست که به چرخش بهداشتی منظم خود پایبند باشید، مهم نیست که چقدر مکرر یا سختگیرانه بوده است. هر روز، زمانی را برای پاک کردن سطوحی که با کارگران یا تعداد زیادی از محصولات در تماس هستند اختصاص دهید و مناطق مختلفی را در اطراف انبار ایجاد کنید که کارگران شما می توانند قبل از تماس مجدد با مواد غذایی که می خواهید ذخیره نمایید، خود و تجهیزات خود را پاکسازی و استریلیزه کنند.  

غذا و همچنین محل نگهداری را استریل کنید

گامی که بسیاری از مدیران و کارگران این مورد را فراموش می کنند این است که خود مواد غذایی گاهی باید استریل شوند. به ویژه در کالاهایی که بسته بندی سخت تری مانند قوطی دارند، آنها می توانند نه تنها میکروب و گرد و غبار بلکه حتی آلاینده های محیطی مانند آب میوه های گوشت و ماهی باشند. در صورت عدم کنترل، این آلاینده ها می توانند به مشکلات آلرژی تبدیل شوند، بنابراین در صورت امکان مطمئن شوید که بسته بندی مواد غذایی خود را برای جلوگیری از گسترش میکروب های بعدی با خیال راحت پاکسازی کرده اید.   منبع: www.ozhanco.com  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *