مقالات نگهداری کالا

طراحی و اجرای قفسه بندی انبار- قسمت اول

طراحی و اجرای قفسه بندی انبار
 طراحی و اجرای قفسه بندی انبار   بخش اول: طراحی و اجرای قفسه بندی انبار تجارت در انبار شما همچنان در حال رشد است، اما به نظر می رسد که فعالیت شما نمی تواند فقط با همین روند ادامه یابد. همانطور که به آن پالت هایی که به جای قفسه ها در راهرو قرار گرفته اند، کارگران و لیفتراک ها در راهروها را تماشا می کنید که باعث تأخیر در انجام امور کارها می شوند. نمی توانید همچنان به فکر کردن ادامه دهید. باید راهی بهتر، برای ساماندهی این مکان که همان انبار شما می باشد وجود داشته باشد. طراحی انبار یا طراحی مجدد آن، قفسه بندی انبار و ساماندهی انبار شما کار بیهوده ایی نیست. بهینه سازی انبار شما مدت زمان انجام هر کار را کاهش می دهد، وظایف را ساده و کارگران را راضی نگه می دارد. کارگر شاد مساوی با کاهش غیبت و بهره وری بیشتر است. بهره وری بیشتر برابر با کارایی کارآمد است و عملیات کارآمد برابر با مشتریان خوشحال است که منجر به یک تجارت سودآور می شود. به نظر می رسد بازگشت بسیار خوبی از سرمایه گذاری برای شما باشد. درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت  قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

چگونه می توانم پروژه طراحی قفسه بندی انبار را شروع کنم؟

قابل درک است که تغییر در کل عملیات انبار برای شما استرس آور باشد. در هر صورت، طراحی یک انبار مسئله ایی مهم و بزرگ در ادامه ی کسب و کار و تجارت شما می باشد. نفس عمیق بکشید، به فواید آینده فکر کنید و اجازه دهید مراحل زیر راهنمای طراحی مجدد چیدمان انبار شما باشد: مرحله شروع مرحله برنامه ریزی مرحله پیاده سازی / اجرا مرحله بسته شدن در کل، این مراحل چرخه حیات پروژه را تشکیل می دهند، که یک روش ثابت برای ادامه ی مسیر پروژه های بزرگ است. اتخاذ رویکرد مدیریت پروژه در طراحی مجدد چیدمان انبار می تواند با تجزیه آن به وظایف قابل کنترل، باعث ترس و وحشت کار شود. در واقع، حتی ممکن است شما بخواهید از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده کنید تا شما را در مسیر خود قرار دهد. اگر با یک مشاور طرح انبار کار می کنید، آن ها نکات و نرم افزارهای مدیریت پروژه را برای کمک به شما دارند. اگر این پروژه را به تنهایی اجرا می کنید، فناوری مدیریت پروژه مانند Microsoft Project ، Workzone و Clarizen را در نظر بگیرید. درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید. مرحله شروع: مشکلاتی را که می خواهید حل کنید شناسایی کنید. به مشکلات عمده انبار خود فکر کنید. به عنوان مثال، آیا مرکز شما با این موارد دست و پنجه نرم می کند: قرار دادن ناکارآمد تجهیزات؟ اگر مرتباً یکی از تجهیزات را پشت سر دیگری استفاده می کنید ، اما این دو دستگاه بسیار دور از یکدیگر قرار دارند، وقت کارگران و منابع شرکت خود را هدر می دهید. ناکارآمدی برای کارگران نا امیدکننده و خسته کننده است که برای انجام وظیفه ای که در چهار مرحله انجام می شود باید بیست قدم بردارند.  

جایگذاری نامناسب محصولات؟

اگر از اصل پارتو پیروی کنید، 80٪ از حرکات انبار شما از 20٪ محصولات شما ناشی می شود. اگر این 20٪ از محصولات در منطقه ای سخت از انبار یا پشت کالاهای دیگر واقع شده باشد، ذخیره، انتخاب و بسته بندی محصولات با سرعت بالا برای کارگران بیشتر طول می کشد.  

جریان بی نظم کارکنان و تجهیزات؟

کارکنان و تجهیزات دائماً از طریق انبار شما در حال جابجایی هستند و تنگناها یا ترافیک می توانند منجر به از دست رفتن مهلت قانونی، کاهش بهره وری، جراحات و حتی مرگ شوند. قفسه بندی انبار که با برنامه مدیریت ترافیک طراحی شده است به کاهش این خطرات کمک می کند. درباره تفاوت قفسه پالت راک و  قفسه پالت راک اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید. آیا می خواهید به سرعت درک کنید که چالش های انبار شما کجاست؟ شما دو گزینه اصلی دارید.

گزینه 1: مشاوره برگزار کنید.

برای شناسایی ناکارآمدی با کارگران انبار خود مشورت کنید. ممکن است عناصری از عملکرد انبار شما وجود داشته باشد که قبلاً هرگز به عنوان مشکلی در نظر نگرفته باشید، اما در واقع باعث فشار روانی شدید برای کارگران شما می شود. پرداختن به این نگرانی ها مهم است. یک مطالعه نشان می دهد که کارهای بی فایده یا ناکارآمد بر سلامت روان کارگران تأثیر منفی می گذارد. اگر چیدمان انبار شما می تواند برخی از این نگرانی ها را برطرف کند، ارزش دارد که آن ها را در برنامه های خود بگنجانید.  

گزینه 2: از فناوری برای ارزیابی وضعیت فعلی انبار خود استفاده کنید.

اگر سیستم مدیریت انبار (WMS) شما از اسکنرهای سیار یا فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می کند، می توانید به راحتی داده های خود را ارزیابی کنید تا جریان کالا از انبار خود را درک کنید. این تجزیه و تحلیل کالاهایی را که بیشتر جابجا می شوند، مناطقی که بیشترین میزان تردد در انبار شما را دارند و مدت زمان ذخیره، برداشت، بسته بندی و حمل کالا را شناسایی می کند. به طور خاص، شما می توانید عملیات انبار خود را (و برای آن طراحی مجدد طرح خود را متناسب با آن انجام دهید) با استفاده از آمار و ارقام از فناوری WMS خود، مانند کل هزینه زمین درک کنید. دانستن کل هزینه برآورد شده برای هر مورد به شما امکان می دهد بفهمید کدام یک از اقلام خاص درآمد شما را تحریک می کنند. برعکس، شما می فهمید که چه مواردی درآمد شما را تأمین نمی کند، به شما این امکان را می دهد فضای انبار خود را از نظر استراتژیک مرتب کنید تا موارد سریع الحرکت به راحتی در دسترس باشد و اقلام کند حرکت در مکان های نه چندان راحت قرار گیرند. درباره تفاوت  قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی  پانل راک ریلی  و  قفسه بندی پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

مرحله برنامه ریزی: جزئیات کار انجام شده

در مرحله برنامه ریزی، کارهایی که باید انجام شود، وظایف و منابع مورد نیاز و بازه های زمانی را بیان کنید. در پایان این مرحله در پروژه طراحی مجدد انبار، باید موارد زیر را در نظر بگیرید: تمام وظایفی که باید انجام شود را لیست و شرح دهید. برنامه را تنظیم کنید. هزینه های پروژه را تخمین بزنید. یک نقشه از انبار خود ایجاد کنید. هنگامی که به مناطق خاصی برای پیشرفت متعهد شدید، نقشه انبار خود را بکشید. شما می توانید از یک نقشه موجود استفاده کنید، به صورت دستی نقشه ای را ترسیم کنید یا از فناوری هایی مانند طرح انبار و نرم افزار طراحی SmartDraw استفاده کنید. از هر روشی که استفاده می کنید، نقشه شما باید عناصری مانند: چارچوب های درب محدودیت های ارتفاع ستون / پشتیبانی درهای بالای سر تجهیزات نصب شده مناطق اداری (با مشخص شدن درب جهت جهت جلوگیری از انسداد ورودی / خروجی) علاوه بر این، مکان های عملیاتی انبار خود را بر روی نقشه خود مشخص کنید. قرار دادن آنها به وضوح به شما امکان می دهد هر حرکت و فعالیتی را در انبار خود در نظر بگیرید. نمونه هایی از فعالیت های عملیاتی عبارتند از: منطقه صحنه سازی ورودی قفسه های پشت به پشت میزهای بسته بندی منطقه حمل و نقل خروجی مناطق آزاد منطقه محصول آسیب دیده نیازهای منحصر به فرد انبار خود را در نظر بگیرید تجهیزات و فضای کار اطراف   همچنین مقاله انبار مکانیزه یا انبار هوشمند چیست؟ را مطالعه کنید. به عنوان یک انبار، واحدهای اصلی شما ممکن است از مواردی مانند قفسه های پالت، قفسه بندی و تجهیزات تشکیل شده باشد. مناطق تولیدی و مناطق گردش کار. یک مدیر انبار باید در مورد فضای بین قفسه ها فکر کند. از آنجا که هدف اصلی شما دریافت، ذخیره سازی و حمل و نقل است، دستیابی کارآمد به کالاها از اهمیت بالایی برخوردار است. پیمایش در راهروها برای لیفتراک ها و افراد آسان باشد. همچنین می خواهید مکان خاصی را برای بسته بندی و دریافت برنامه ریزی کنید. عدم اختصاص فضای کافی برای این فعالیت های ضروری و غیر انبارداری می تواند منجر به تنگناها و کالاهای آسیب دیده شود. مناطق ذخیره سازی انواع اقلامی که ذخیره می کنید بر برنامه ریزی چیدمان انبار شما تأثیر می گذارد. اگر در حال جابجایی پالت با جک پالت یا لیفتراک هستید، به راهروها و قفسه های وسیع تری احتیاج دارید. اگر کالاهای شما به صورت دستی انتخاب شود، به فضای بیشتری احتیاج نخواهید داشت. نوع اقلامی که ذخیره می کنید بر نوع قفسه خریداری شده شما نیز تأثیر می گذارد، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد محل نگهداری کالاهای خاص، به هرگونه نیاز خاص مربوط به ایمنی (به عنوان مثال مواد شیمیایی) یا دما (به عنوان مثال کالاهای فاسدشدنی) توجه داشته باشید.  

فرآیند انبار خود را به نقشه خود اضافه کنید

با لیست فرآیندهای اصلی خود شروع کرده و سپس جهت گردش کار را برای آن انجام دهید. از رنگ های مختلف، چه روی کاغذ و چه در نرم افزار خود، برای ترسیم عملیات ثانویه که این فرآیندهای اصلی را دنبال می کنند استفاده کنید. از مکالمات قبلی خود با کارگران انبار یا اطلاعات WMS خود استفاده کنید تا نمایشی دقیق از روند کار مختلف ایجاد کنید.   به طور کلی، برنامه ریزی شما باید 6 جریان اصلی کار در انبار را در بر داشته باشد: جریان قرار گیری از ناحیه دریافت کننده ورودی به قفسه های پشت به پشت یا مناطق آزاد جریان می یابد مسیرها و مسیرهای پیاده روی برای جمع کنندگان مسیر یا مسیر انتخاب برای رانندگان لیفتراک جریان خروجی برای سفارشات انتخاب شده جابجایی محصولات برگشتی به منطقه آسیب دیده یا موجودی کالا جریان جعبه های بسته بندی شده و مارک دار به منطقه حمل و نقل خروجی در ادامه ی مقاله طراحی و اجرای قفسه بندی انبار، نیازهای منحصر به فرد را به طور کامل تشریح خواهیم کرد و به مراحل، اجرا و پایانی طراحی و قفسه بندی انبار می پردازیم. پس با بخش دوم طراحی و قفسه بندی انبار با ما همراه باشید. اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا منبع: https://www.stantec.com/en/ideas/content/blog/2020/academic-libraries-of-tomorrow-4-models-for-storing-your-collections www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *