مقالات نگهداری کالا

چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم؟

چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم؟

 چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم؟

چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم؟
اغلب اوقات، مدیران انبار، استفاده از قفسه بندی مناسب برای انبار را امری ضروری و مسلم می دانند. قفسه هایی که به منظور ذخیره سازی استفاده می شوند، باید به گونه ایی طراحی و نصب گردند که چرخه ی عمر طولانی را با حداقل نگهداری و توجه داشته باشند.

این چرخه ی عمر طولانی مستلزم این است که قفسه های انبار دچار آسیب دیدگی و نقصان نشوند. زمانیکه این اتفاق بیفتد ممکن است تا زمانیکه منجر به خرابی فاجعه بار و سقوط کامل بار شود به راحتی مورد توجه و گزارش قرار نگیرد.

سالانه اتفاقات ناگواری ناشی از خراب شدن قفسه پالت راک انبار در سراسر آمریکا گزارش می شود. سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) از مکان انبارها، به عنوان یکی از محیط های پرخطر نام می برد. هر سال بسیاری از کارگران آمریکایی به دلیل سانحه ی خرابی قفسه های انبار دچار حوادثی مرگبار می شوند.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

صدمات و تلفات جانی تنها پیامدهای خرابی قفسه انبار نیست. از دست دادن موجودی کالای گران قیمت، وقفه در کار، هزینه های پاکسازی و جایگزینی و دعاوی احتمالی از دیگر عواقب این امر است. به همین دلیل، خرابی قفسه در هر محیط انبار غیرقابل قبول است.

 

ساده ترین راه برای جلوگیری از حوادث ناشی از خرابی قفسه، بازرسی منظم قفسه راک انبار است. بازرسی از قفسه های ذخیره سازی نه تنها به محافظت از کارگران کمک می کند بلکه به جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات و موجودی گران قیمت نیز کمک می کند.

 

اختصاص وقت برای بررسی قفسه های ذخیره سازی باید بخشی از برنامه ایمنی تجارت باشد. این نشان می دهد دقت کافی در رعایت مقررات ایمنی کمک قابل توجهی در جلوگیری از حوادث ناگوار را به وجود می آورد.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

البته، ردیابی مشکلات احتمالی با سیستم های ذخیره سازی رکورددار یک چیز است. دانستن زمان تعمیر در مقابل زمان تعویض قفسه های ذخیره شده انبار آسیب دیده یکی دیگر از موارد دیگر است.

 

 چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم؟

 

قفسه های راک انبار : تعمیر در مقابل جایگزین کردن
تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض قفسه های انبار می تواند یک انتخاب دشوار برای مدیران باشد زیرا عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. شما نباید هیچ یک از این عوامل را ساده بگیرید. ایمنی و هزینه بیشترین نگرانی است، بنابراین جوانب مثبت و منفی ترمیم قفسه آسیب دیده در مقابل تعویض آن نیاز به توزین دقیق دارد.

 

بزرگترین ملاحظه این است که آیا آسیب به اندازه کافی قابل توجه است تا جایی که تعمیر عملی یا مقرون به صرفه نباشد. این بستگی به محل آسیب دیدگی و میزان تعمیر آن دارد. سن قفسه های راک، شرایط فعلی آن، چرخه عمر باقی مانده و بازگشت سرمایه از عوامل بسیار تأثیرگذار در این تصمیم گیری هستند. این عوامل کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا انجام تعمیرات موقتی بهتر است یا هزینه یک انبار یا سیستم قفسه پالت راک انبار کاملاً جدید را متحمل می شوید.

درباره قفسه راک نیمه سنگین شرکت اوژن بیشتر بدانید.

مانند هر تصمیم مهم دیگری، باید موارد مثبت و منفی را در تعمیر یا جایگزینی قفسه های راک انبار نیز در نظر بگیرید.

 

مزایای ترمیم قفسه آسیب دیده شامل موارد زیر است:
هزینه کمتر، اگر خسارت جزئی باشد با هزینه پایین و خیال راحت می توانید مشکل را برطرف نمایید.
راه حل سریع تر، ترمیم قفسه باعث صرفه جویی در زمان می شود. طوری که دیگر مجبور نیستید منتظر قطعات یا قفسه جدیدی باشید.
کاهش اخلال، اختلال کمتری، به دلیل سرعت تعمیر در مقابل تعویض به وجود می آید.

گاهی اوقات تعویض قفسه های راک انبار ممکن است تنها گزینه ی ایمن و عملی باشد که پیش رو داریم. در مقابل چنین مواردی ممکن است بهتر باشد که دست از تعمیر برداریم و سراغ سیستم قفسه بندی جدید برویم و قفسه های راک انبار را تعویض نماییم.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

مواردی که در تعویض قفسه راک باید به آن ها توجه کرد:
خسارت وارده بر قفسه های راک انبار به حدی گسترده است که ارزش زمان گذاشتن برای تعمیرات را ندارند و همچنین باعث به وجود آمدن خطراتی ناشی از آن می گردد.
تعمیراتی که با توجه به الزامات مقررات به وجود می آیند، ممکن است به نظارت گران قیمتی از نظر قانونی نیاز داشته باشد.
یکسری از تجهیزاتی که در قفسه رام انبار شما استفاده شده اند، قطعاتشان در بازار موجود نیست و منسوخ شده اند.
زمانیکه جابجایی در انبار وجود دارد، ممکن است جابجایی قفسه های رام آسیب دیده در جابجایی مقرون به صرفه نباشد.
منابع و لوازم لازم به منظور تعمیرات و رسیدگی به محدوه های کاری، پیچیده و غیرقابل دسترس باشند.

در نهایت، برای اینکه به بهترین راه حل ممکن کسب و کار خود در زمان خرابی قفسه های انبار برسید، به جزییات موارد باید توجه کنید. در پایان هر راهی که بروید، بازرسی قانونی یکی از اولین مراحلی است که در مورد تعمیر یا تعویض قفسه های انبار خود باید انجام دهید.

برای اینکه بتوانید آسیب دیدگی را جست و جو نمایید و اینکه تشخیص دهید چه جایگزین مناسبی را می توانید استفاده نمایید و همچنین تعمیر بهتر است یا تعویض، باید قفسه های راک انبار را به عنوان یک سیستم کلی از اجزای تشکیل دهنده ی کسب و کار خود مشاهده نمایید.

 

چه هنگامی قفسه های پالت راک را جایگزین یا تعمیر کنیم

 

مشاهده ی قفسه های راک انبار به عنوان یک سیستم کلی
مهم است که قفسه های ذخیره سازی انبار را به عنوان یک سیستم کامل مشاهده کنید. طبق گفته مقام صنعت، موسسه تولید کنندگان رک (RMI)، سیستم های رک سازه هایی با عملکرد بالا هستند که برای پشتیبانی از بارهای محصول بیش از 10 برابر وزن واقعی ساختار رک، بسیار مهندسی شده اند. RMI می طلبد که هر قطعه سیستم برای اطمینان از استقامت و مقاومت در طول عمر مورد نظر طراحی، ساخته و آزمایش شود.

 

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

 

RMI همچنین توصیه می کند قفسه های ذخیره سازی انبار توسط فردی مطلع و آموزش دیده در مورد نحوه مهندسی و نصب صحیح قفسه های انبار بازرسی شود. این بدان معناست که بازرس مسئول باید تمامیت ساختار رک را در نظر بگیرد. آنچه ممکن است به نظر رسد یک نقص کوچک در یک عمود سازه ای باشد، می تواند روند انتقال یک بار افقی را از طریق کف به خطر بیندازد.

 

ساختارهای قفسه انبار یک مفهوم ساده است، اما در صورت خراب شدن یک عنصر سازه، عواقب جدی دارد. از نظر تئوری، رک ها بارهای سنگینی را تحمل کرده و وزن زنده را منتقل می کنند و آنها را در موقعیت ایستا یا مرده قرار می دهند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا به عنوان سیستمی از اعضای ساختار عمودی، افقی و مورب طراحی شده اند که از حداکثر بار طراحی به صورت مشترک پشتیبانی می کنند.

همچنین مقاله قفسه بندی انبار در ذخیره سازی ورق های فلزی  را مطالعه کنید.

در اینجا اجزای اصلی قفسه انبار وجود دارد که همه در صورت آسیب دیدن مستعد خرابی هستند:

ستون های عمودی: اینها اکثر وزن را تحمل می کنند و با کمانش در معرض شکست قرار می گیرند.

تیرهای افقی: اینجا جایی است که شما پالت های سنگین و بارگیری شده را قرار می دهید. نقطه شکست آنها انحراف یا خم شدن افقی است.

مهاربندی مورب: اینها باعث ایستاده شدن عمودی و تیرهای افقی می شوند. آنها ممکن است در اثر فشارهای روانی که باعث به وجود آمدن آنها می شوند ، شکست بخورند.

Frame Connectors: این اجزای پین با هم هستند. اتصالات می توانند ضعیف ترین حلقه در سیستم قفسه های راک باشند زیرا از نظر نسبت کوچک هستند اما از نیروی زیادی برخوردار می شوند.

صفحات پایه: این نقاط به طور یکنواخت به نقاط زمین بارگیری می شوند. صفحات پایه نیروهای فشرده سازی را تجربه می کنند. آنها اغلب به دلیل لنگر انداختن مکانیکی از کار می افتند. این باعث می شود که پایه کف دندانه دار بلغزد یا سرنگون شود.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: https://www.storage.summitsteelinc.com/blog/when-to-repair-vs-replace-damaged-warehouse-storage-racks/

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *