مقالات نگهداری کالا

چگونه فضای انبار را با قفسه بندی عمودی به حداکثر برسانیم؟

چگونه فضای انبار را با قفسه بندی عمودی به حداکثر برسانیم

چگونه فضای انبار را با قفسه بندی عمودی به حداکثر برسانیم

چگونه فضای انبار را با قفسه بندی عمودی به حداکثر برسانیم؟
اگر در مشاغلی هستید که دارای انبار هستند، مطمئنا از مشکل مشترک اکثر صاحبان و مدیران انبار باخبر هستید. اکثر آن ها با چالش کمبود فضا روبرو هستند و به دنبال به حداکثر رساندن فضای قفسه بندی فلزی و به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی هستند. راه حلی ساده برای رویارویی با این چالش به ظاهر مشکل وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

بیشتر ساختمان ها اندازه فضای کف را در متر مربع به صورت دو بعدی محاسبه می کنند. تا زمانیکه به فضای خارج از انبار فکر نکنید، هیچ روش واقع گرایانه ای برای گسترش سطح افقی خود ندارید. فضای انبار شما محدود است، مگر اینکه بیرون از فضای انبار مد نظر شما باشد. راه حل شما، گسترش خارجی یا اجاره تسهیلات جداگانه نیست. این فقط هزینه های عملیاتی شما مانند کارکنان، مالیات و خدمات را افزایش می دهد.

راه حل شما برای به حداکثر رساندن فضای قفسه بندی انبار، تفکراستفاده از فضای عمودی انبار است. به قسمت اضافی که در بالای فضای قفسه بندی انبار فعلی خود دارید، فکر کنید. به احتمال خیلی زیاد شما فضاهایی دارید که بدون استفاده هستند و شرایط ذخیره سازی و قفسه بندی را دارا می باشند. اگر شما یک سیستم کارآمد برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی عمودی خود در انبار را داشته باشید، این روش می تواند به عنوان قفسه بندی انبار به شکل عمودی باشد.

بله، راه حلی که می تواند مشکل مشترک مدیران را حل کند، استفاده از قفسه بندی انبار به صورت سه بعدی می باشد. استفاده از این روش از لحاظ کارآمدی و به حداکثر رساندن فضای انبار انتخاب خوبی است که در دسترس می باشد.

این سیستم ها، قفسه بندی راک چرخشی هوشمند و قفسه چرخشی عمودی نامیده می شوند.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

قفسه بندی عمودی چرخشی – منبع مخفی انبار شما

همان طور که مطلع هستید، استفاده از فضای کف انبار برای شما بسیار گران تمام می شود. به دلیل هزینه های گزافی که بابت اجاره و رفت و آمد به مکان انبار که عموما خارج شهر هستند می دهید.

بیایید یک حساب سرانگشتی بابت هزینه های اجاره ی انبار داشته باشیم. فرض کنید شما 20.000 فوت مربع فضای انبار دارید که ماهانه 6.67 دلار بابت اجاره انبار پرداخت می کنید.

تصور کنید که اگر با همین میزان اجاره بتوانید فضای ذخیره سازی و قفسه بندی خود را به دو یا سه برابر برسانید، در نتیجه می توانید هزینه ی واقعی استفاده از فضا را به نصف یا بیشتر کاهش دهید.

در بسیار از انبارها با انباشتن پالت ها روی هم از فضای عمودی انبار بهره می برند، در حالیکه استفاده از این استراتژی ممکن است ساده و سرراست به نظر برسد. اما روش کارآمد و موثری نیست.

زمانیکه پالت ها رو هم انباشته می شوند، کارگران انبار برای رسیدگی به سفارشات، ناچار به بلند کردن، پایین آوردن و بازگرداندن مجدد پالت می باشند که نشان میدهد این روش نمی تواند بهترین راه استفاده از فضای عمودی انبار باشد.

علاوه بر وقت گیر بودن این روش، ایمنی زمان تخلیه پالت ها، ایمنی زمان در معرض قرار گرفتن کار با لیفتراک ها را مورد تهدید قرار میدهد که نشان می دهد انباشته کردن به منظور استفاده از فضای عمودی روش مناسبی نیست.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

برخی از انبارها برای بالا بردن بار موجودی کالا به قفسه بندی ثابت متکی هستند. قفسه بندی های معمولی ایمن تر از ساده چیدن پالت ها نیستند، اما به کمک لیفتراک نیز نیاز دارند. ممکن است محصولات موجودی سبک تری داشته باشید که به صورت دستی ذخیره و بازیابی شوند. با این حال، این کار باعث فشار بر کارمندان شما می شود که می تواند منجر به اختلالات عضلانی-اسکلتی (MSD) و از دست رفتن زمان شود. صدمات نباید ناشی از ضعف ذخیره سازی عمودی انبار باشد.

سایر تأسیسات سعی دارند با ساخت طبقه های میان طبقه، مشکلات فضای عمودی انبار آنها را حل کنند. که این روش بسیار گران می شود. شما نه تنها هزینه نقدی قابل توجهی برای هزینه های ساخت و ساز دارید، بلکه در مراحل ساخت نیز وقفه عملیاتی دارید. سپس، شما از نظر کد ساختمان از قبیل طراحی مهندسی سازه، انطباق برق، روشنایی، پله ها، خروج و محدودیت های آتش سوزی با مشکل روبرو هستید. میزانسن ها یک راه حل موثر برای ذخیره سازی عمودی نیستند.

قفسه های چرخشی و راک های عمودی از لحاظ اقتصادی بسیار کارآمد هستند.

بهترین سرمایه گذاری شما برای افزایش حجم ذخیره سازی با صرفه اقتصادی و کارآمد، استفاده از قفسه بندی چرخشی عمودی است. قفسه های چرخشی و قفسه های ذخیره سازی عمودی چیست؟ آنها به سادگی بهترین اختراع در صحنه انبار و توزیع در قرن گذشته هستند. قفسه های گردشی و قفسه های عمودی به شما امکان می دهند محصولات و موجودی را در سطح چشم به هم زدن و به راحتی بارگیری و تخلیه کنید و سپس با فشار دادن یک دکمه آنها را بالا ببرید.

در قفسه بندی عمودی و قفسه های چرخشی تمام محصولات شما در جایگاه مخصوص خود قرار می گیرند و نیازی به استفاده از لیفتراک برای استفاده از آن ها ندارید، فقط کافیست با استفاده از امکانات الکترونیکی و هوشمندی که در آن تعبیه گردیده است دکمه ی مورد نظر را بفشارید و پالت خود را با خیال راحت و مطمئن کنترل و بررسی نمایید و مجدد با یک دکمه به جای قبلی اش برگردانید و همچنین شما می توانید متناسب با نیازهای خود در انبار برنامه ریزی های قفسه بندی عمودی را تنظیم نمایید.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

صنایعی که از قفسه بندی عمودی می توانند استفاده کنند.

ذخیره سازی به شکل قفسه بندی عمودی برای بسیاری از صنایع ایده آل است. در سراسر آمریکا، اپراتورهای انبار از قفسه راک عمودی برای ذخیره سازی کارآمد محصولات خود، به منظور به حداکثر رساندن فضای خود و کاهش هزینه های عملیاتی خود استفاده می کنند. این یک بازگشت عالی از سرمایه گذاری است. به برخی از صنایعی که از این تکنولوژی استفاده می کنند در ادامه می پردازیم:

صنعت نساجی و پوشاک:

قفسه های عمودی موتوری برای تولید کنندگان پوشاک و خرده فروشان لباس ایده آل هستند. همه از خرده فروشان جعبه بزرگ گرفته تا بوتیک های مد، کت، شلوار و لباس را روی بالابرهای چرخ فلکی آویزان می کنند و در آنجا تازه و بدون چین و چروک می مانند. این به کارآیی و همچنین جذابیت مشتری می افزاید.

صنعت چاپ سیلندر:

سیلندرهای چاپ اقلام سنگین و حجیم هستند. سیستم های متداول ذخیره سازی مانند پالت و بازیابی لیفتراک باعث افزایش زمان و خطر برای قرار دادن و بازیابی سیلندرها در هنگام چاپ می شود. با قفسه های چرخشی عمودی می توانید یک دکمه فشار را دهید و سیلندر خود را درست به سطح ایمنی خود تحویل دهید.

صنعت فرش، وینیل و پارچه:

اگر رول های بزرگ فرش، وینیل و پارچه را ذخیره یا تجارت می کنید، می دانید که برای نگهداری این محصولات چقدر فضای کف لازم است. قفسه های چرخشی عمودی آن رول های بزرگ را گرفته و مانند داستان های ساختمانی آنها را بلند می کنند. بازیابی رول های ذخیره شده به آسانی دوچرخه سواری در چرخ و فلک است.

درباره قفسه راک صنعتی شرکت اوژن بیشتر بدانید

صنعت سیم و کابل:

نگهداری محصولات بی سیم به سختی دشوار است. قرار دادن قرقره ها به طور صاف بر روی یکدیگر، بازیابی آنها را با مشکل مواجه می کند. خواه قرقره های سیم برق، کابل، زنجیر، طناب یا لوله را ذخیره کنید، با ذخیره سازی محصولات خرد شده در چرخ فلک های عمودی ، کارایی زیادی در انبار خود خواهید داشت.

تایر فروشی و صنعت تأمین:

مانند قرقره های سیم، لاستیک های گرد برای ذخیره به صورت پشته ناکارآمد هستند. وقتی آنها را روی آج قرار می دهید فضای زیادی را اشغال می کنند. لاستیک ها نیز سنگین هستند، چه با لاستیک اتومبیل روبرو باشید و چه با چرخ های کامیون سنگین. تنظیم موجودی لاستیک در کنار هم و در لایه های چرخ فلک پاسخی برای تمام مشکلات فروشگاه لاستیک و ذخیره سازی است.

صنایع سینی متفرقه:

اگر می توانید صنعتی را در خود جای دهید که قطعات و موجودی کالا را در خود ذخیره کند، مطمئناً مکانی را پیدا می کنید که با تبدیل انبارهای معمولی به چرخ فلک از آن بهره مند شوید. این می تواند خطوط مونتاژ خودرو باشد که در آن قطعات به طور مداوم اتفاق می افتد یا انبارهای کالاهای خشک که بسته بندی حجیم دارند. مهم نیست که چه محصولی را ذخیره می کنید ، مطمئناً از چرخ فلک های ذخیره سازی عمودی بهره مند خواهید شد.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

www.ozhanco.com

منبع: https://www.storage.summitsteelinc.com/blog/maximize-your-warehouse-space-with-vertical-storage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *