مقالات نگهداری کالا

چرا انبارهای بهتر، کلید رشد آفریقا خواهند بود

کلید رشد آفریقا

کلید رشد آفریقا

 

یکی از قاره هایی که پتانسیل بالایی برای تبدیل به قطب اقتصادی جهان را دارد، آفریقاست! اما وجود زیرساخت های ضعیف و حاد دلیل بزرگی برای عدم رشد این قاره می باشد.

بانک توسعه آفریقا تخمین می زند که برای مقابله با کمبود جاده، انبارها، نیروگاه و سایر زیرساخت های این قاره به 130 تا 170 میلیارد دلار در سال سرمایه گذاری نیاز باشد.

انبارها یکی از مهم ترین عناصر زیرساختی و تدارکاتی هستند که در آفریقا نادیده گرفته می شوند، اما آن ها یک بخش اساسی از زنجیره تامین هستند که برای توسعه و رشد اقتصادی بسیار مهم است. انبارهای با کیفیت بالا نه تنها برای ذخیره سازی و توزیع، بلکه برای بسته بندی، پردازش، مونتاژ و تولید انواع کالا، برای استحکام پایه های هر اقتصادی نیز مورد نیاز است.

تقاضای املاک و مستغلات صنعتی در بازارهای بالقوه آفریقا بیش از 15 میلیون مترمربع تخمین زده می شود. این کمبود انبار با کیفیت، باعث افزایش قیمت کالاها و خفه شدن رشد تجارت می شود.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

آفریقا برای دستیابی به پتانسیل واقعی خود نیاز به یک تحول اساسی در انبار دارد. کشورهای آفریقایی باید از انبارها با کیفیت پایین، انبارهای موقت که فاقد ویژگی های اساسی امنیتی هستند، به مراکزی برسند که مطابق با استانداردهای بین المللی با اتصال و قدرت یکپارچه و مطمئن IT باشند.

تحول مداوم در صنعت انبارداری در بازارهای آسیا نشان می دهد که چگونه یک کشور می تواند با تاثیر مثبت بر توسعه اقتصادی، شغل و رونق آن از امکانات بهبود یافته برای تحریک تجارت بهره ببرد.

در بازار آفریقا، انعطاف پذیری کلیدی است. شرکت های محلی که به دنبال مقیاس سازی و صادرات هستند و شرکت های بین المللی که تمایل به حضور در منطقه دارند، به دنبال انبارداری با کیفیت بالا و بدون نیاز به جمع آوری یا سرمایه گذاری مقدار زیادی سرمایه هستند که به طور بالقوه می تواند شروع تجارت را تا چند سال به تأخیر بیندازد.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

تحول انبارداری در آفریقا می تواند در پنج زمینه اصلی تفاوت ایجاد کند:

1. فراهم آوردن بستری برای تولید آفریقا و انقلاب صنعتی چهارم

بسیاری از شرکت های چند ملیتی به دلیل خطرات قابل درک، در سرمایه گذاری در امکانات و تسهیلات آفریقا مردد هستند. یک انبار که برای جابجایی آماده است، با به خطر انداختن زمین برای تملک زمین، سرمایه مورد نیاز شرکت ها برای ورود به بازار آفریقا را کاهش می دهد و به کسب و کارها کمک می کند تا سریع تر وارد بازار شوند. شرکت های چند ملیتی می توانند به راحتی فضا را برای تولید نور و ذخیره، قفسه بندی و توزیع ارزش افزوده اجاره کنند.

 

با استفاده از 4IR ، نوآوری های فنی مانند چاپ سه بعدی و اتصال در زمان واقعی باعث تحریک تولیدات محلی می شوند و نیاز به سیستم عامل های انبارداری ایمن و مسئولیت نگهداری و حفظ محیط زیست را افزایش می دهند. این ها باید از امکانات استاندارد بین المللی با قابلیت اتصال به داده و فناوری اینترنت اشیا باشند که با امکان ردیابی کلیه کالاها، دید زنجیره تامین را بهبود ببخشند.

درباره تفاوت پالت راک  و  پالت راک اتوماتیک شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

2. تقویت زنجیره ارزش کشاورزی و کاهش تلفات غذایی

طبق سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، تقریباً یک سوم مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان در جهان از بین می رود یا هدر می رود. در آفریقا، میزان این به هدر رفتن علاوه بر موضوع ذکر شده، به ویژه در مراحل تولید و نگهداری و ذخیره سازی در بخش محصولات کشاورزی بسیار زیاد است.

 

انبارهای مدرن با امنیت و کنترل آفات و دما می توانند به طور اساسی این تلفات را کاهش دهند. انبارهای ادغام شده برای کالاها و کشاورزی اجازه می دهد فرآوری و بسته بندی محلی در زیر سقف یکسان انجام شود، اتلاف را کاهش می دهد و اجازه می دهد ارزش بیشتری در کشور بدست آید.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

3. امکان رشد SME های آفریقایی

به گفته مک کینزی، هفتاد و پنج درصد رشد در آفریقا از طریق شرکت های کوچک و متوسط حاصل می شود. بسیاری از SME های آفریقایی برای دستیابی به منابع مالی زیرساخت ها تلاش می کنند. انبارهای انعطاف پذیر که امکان پرداخت پیش پرداخت کمتری را فراهم می کنند، به SME ها امکان ورود آسان به انبارهای با کیفیتی را می دهد که از استانداردهای مورد نیاز مشتریان بین المللی برخوردار هستند.

به عنوان مثال، یک کارآفرین غنائی در تلاش بود تا تجارت فرآوری مواد غذایی خود را برای تأمین بخش رسمی گسترش دهد زیرا هزینه های وام برای راه اندازی تسهیلات فرآوری و بسته بندی بسیار بالا بود. با اجاره فضای انبار در پارک Agility’s Ghana ، وی می تواند به جای خرید زمین و ایجاد تاسیسات، از سرمایه خود برای رشد تجارت خود استفاده کند.

 

4. تسریع در تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی آفریقا در حال رونق است و پیش بینی فروش سالانه 75 میلیارد دلار در سال 2025. در آوریل، شرکت تجارت الکترونیک آفریقا Jumia در بورس اوراق بهادار نیویورک لیست شده است. سهام در روز اول معاملات 75 درصد افزایش یافت و ارزش این شرکت را بیش از 1.9 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

تحقق تجارت الکترونیکی در مقایسه با مدل تدارکات سنتی به چهار برابر ظرفیت انبار در بازار مقصد نیاز دارد. گسترش تجارت الكترونيكي متكي به وجود مراكز انباشت استاندارد انبارهاي بين المللي است كه امكان اتوماسيون و تقويت رايج را براي شركت هاي تجارت الكترونيكي بين المللي در بازارهاي توسعه يافته و بازارهاي نوظهور فراهم مي آورد.

 

5- رشد اقتصادی، تجارت منطقه ای و ایجاد اشتغال ماهر

پارک های انبار در مقیاس بزرگ امکان تشکیل تدارکات و خوشه های تولیدی را در سراسر آفریقا به عنوان یک شبکه بهم پیوسته ایجاد می کنند که تجارت بین منطقه ای بیشتری را امکان پذیر می کند. در حال حاضر، تجارت درون منطقه ای فقط 17 درصد از صادرات آفریقا را تشکیل می دهد، در حالی که در آسیا 59 درصد و در اروپا 69 درصد است. AfCFTA بزرگترین بازار واحد جهان را با 1.2 میلیارد نفر ایجاد خواهد کرد.

انبارهای استاندارد بین المللی همچنین امکان توسعه مهارت های مدیریت انبار، از جمله مدیریت مواد، جمع آوری و بهبود کارایی را فراهم می کند، زیرا با توسعه پتانسیل صادرات خود برای بازارهای جهانی، بر رقابت قاره افزوده می شود.

همچنین مقاله قیمت قفسه فلزی را چگونه به دست آوریم؟  را مطالعه کنید.

چگونه آفریقا می تواند نوار قرمز را از بین ببرد و تجارت را بهبود بخشد؟

ایجاد زیرساخت های مناسب در مکان های مناسب می تواند رشد آفریقا، سرمایه گذاری و حمایت از توسعه را تحت تأثیر قرار دهد. در دسترس بودن انبارهای استاندارد بین المللی شرکت های چند ملیتی را به سرمایه گذاری در آفریقا ترغیب می کند و امکاناتی را که برای توسعه و دسترسی به بازارهای منطقه ای و بین المللی لازم دارند به مشاغل کوچک محلی ارائه می دهد. با حمایت دولت ها و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، یک تحول انبارداری می تواند زنجیره های تأمین آفریقا را متحول کند و به این قاره کمک کند تا پتانسیل عظیم خود را برآورده کند.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

https://www.weforum.org/agenda/2019/09/5-ways-better-warehouses-can-boost-african-trade/

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *