مقالات نگهداری کالا

چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب می کنیم؟

چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب می کنیم

چرا قفسه فلزی مشبک را برای انبار خود انتخاب می کنیم

 

قفسه بندی و ذخیره سازی محصولات در انبار، یکی از مهم ترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین انتخاب نوع قفسه بندی انبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب قفسه انبار، به اشتباه، باعث می شود آسیب های جدی به اموال صاحب انبار و حتی افرادی که در انبار مشغول هستند واد کند.

بنابراین وقتی صحبت از ایمنی کارکنان به میان می آید، انتخاب بهترین و درست ترین نوع قفسه فلزی مشبک در بالاترین جایگاه انتخاب شما قرار می گیرد.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که مزیت های انتخاب قفسه فلزی مشبک را برای ما آشکار می سازد.

 

مزیت های قفسه فلزی مشبک

 

1- قدرت و قابلیت اطمینان قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک، قابلیت تحمل بار تا 1000 کیلوگرم را دارا می باشد. هر قفسه فلزی مشبک از چهار میله ایی که به یک پالت درونی جوش داده شده اند تشکیل شده است.

قفسه های فلزی مشبک، وزن محصولاتی که روی آن ها قرار می گیرد را به صورت مساوی در تمام بخش های قفسه بندی توزیع می گرداند. این مزیت باعث استحکام و افزایش حداکثر ظرفیت شما می گردد.

یکی از مهمترین مزایایی که قفسه های فلزی مشبک بر نسبت به قفسه پالت فلزی و چوبی دارند، توزیع وزن به طور مساوی است. رک های چوبی و پالت های فلزی از یک سیستم تخته سنگ یا تابلو برای تحمل وزن وسایل ذخیره شده روی تخته استفاده می کنند. وزن به طور مساوی توزیع نمی شود، که در نهایت می تواند منجر به افتادگی یا شکستگی اسلات یا صفحه شود. از آنجایی که قفسه فلزی مشبک در هم آمیخته و بافته می شود، به توزیع وزن و حمایت یکنواخت آن کمک می کند و از افتادگی یا شکستگی پالت ها جلوگیری می کند.

چوب یک ماده طبیعی و ارگانیک است، بنابراین حتی سطوح محافظت شده چوب در نهایت در معرض خطراتی مانند آسیب به آب و استرس بیش از حد با گذشت زمان قرار می گیرند. از طرف دیگر قفسه های فلزی مشبک از فولاد مقاوم گالوانیزه یا رنگ پودری ساخته شده اند و نمی توانند پوسیده شوند، تاب بخورند، یا تکه تکه شوند، زیرا در صورت بارهای سنگین به طور مداوم، می توان عرشه تخته سه لا و تخته خرده چوب را از بین برد. این دوام اضافی قفسه فلزی مشبک را برای استفاده طولانی مدت آماده می سازد.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

2- ایمنی قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک از مزایای بی شماری برخوردار است. یکی از آن ها، زمانی که می خواهید اطفای حریق در زمان آتش سوزی داشته باشید می باشد.

اگر در انبار شما آتش سوزی شود، آب پاش ها روشن می شوند. آب می تواند از میان پالت های مش سیم ریخته شود ، و به آب از بالا کمک می کند تا به آتش زیر برسد. اگر از پالت های چوبی یا فلزی استفاده می کنید ، مقدار آبی که می تواند از آن عبور کند ، بسته به میزان فاصله بین لته ها یا صفحات متفاوت است. بسیاری از آنها اجازه نمی دهند آب زیادی ریخته شود ، که از اثر آب پاش ها در خاموش کردن آتش می کاهد.

طرح بافت باز عرشه های مشبک سیم باعث می شود آب به تمام لایه های عرشه نفوذ کند و به ماده خاموش کننده اجازه می دهد به قلب هر نوع آتش سوزی برسد. بعلاوه، سازه فولادی در برابر آتش سوزی در برابر آسیب مقاوم است. ماندگاری پیشرفته ای که قبلاً به آن اشاره شد ، با کاهش احتمال وقفه ای که منجر به از بین رفتن موجودی کالا می شود، به طور بالقوه به افراد نزدیک و موارد آسیب می رساند، ایمنی را نیز ایفا می کند.

به دلیل سیمی بودن و مشبکی بودن، امکان عبور آب پاش از بین طبقات وجود دارد و فرآیند عملیات اطفای حریق را ساده تر و سریع تر می گرداند که در نهایت خطر آتش سوزی را به حداقل ممکن می رساند.

قفسه فلزی مشبک نیز، فاقد لبه های تیز و برنده هستند، بنابراین احتمال آسیب به کارکنان و بسته بندی محصولات را کاهش می دهد.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

3- راحتی قفسه فلزی مشبک

قفسه فلزی مشبک سبک و ساده است، بنابراین قابلیت نصب و جابجایی آن بسیار آسان است. قفسه های مشبک بدون ابزار خاصی در انبارها جایگذاری و نصب می شوند.

در قفسه های مشبک، جریان هوا و نور باعث می شود که گرد و غبار کمتری روی طبقات و محصولات بنشیند. برخلاف قفسه های MDF، رطوبت را جذب نمی کند، تغییر رنگ نمی دهد و در نهایت تاب خوردگی در آن اتفاق نمی افتد.

قفسه های فلزی مشبک، قابلیت عجیبی در نگهداری کالاها با سایزهای کوچک دارند. با تقسیم بندی های عمودی به منظور جداسازی محصولات، امکان نگهداری محصولات در انواع سایزها را میسر می سازد.

قفسه فلزی مشبک را می توان نوعی از قفسه بندی انبار با قابلیت و انعطاف بالا در نظر گرفت، چرا که آن ها همه کاره هستند و از بخش جلویی و پشتی آن می توان برای ذخیره سازی بهره برد تا فضای بهینه تری را ایجاد کند.

این قابلیت برای نگهداری انواع محصولات بسیار کاربردی است، به این ترتیب که می توان آن ها را در طول و عرض های متفاوتی با هر بعد قابی تولید کرد.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

4- قابل مشاهده بودن محصولات در قفسه فلزی مشبک

مشبکی بودن قفسه ها، یکی از مزیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد. کارگران می توانند به راحتی فضای موجود بین قفسه ها را مشاهده نمایند. با بهبود دید، انعطاف پذیری بیشتری در نظم بخشیدن به قفسه ها ایجاد می کند که باعث می شود بتوانید هنگام ذخیره کارتن ها، طبل ها و پالت ها، در اندازه یا شکل های مختلف را در قفسه ها مشاهده کنید.

 

5- نیاز به نگهداری کم قفسه فلزی مشبک

فایده نهایی مرتبط با قفسه بندی مشبک این است که پالت های توری سیم به نگهداری و مراقبت کمی نیاز دارند. قفسه های پالت چوبی باید از نظر پوسیدگی، تاب خوردگی بازرسی شوند و باید از آفات چوب خوار دور نگه داشته شوند. پالت های فلزی پانل های فلزی باید از نظر نشانه های زنگ زدگی و خوردگی بررسی شوند. اگر زنگ زدگی یا خوردگی وجود داشته باشد، باید تمیز شود. قفسه فلزی مشبک قبل از موعد با پوشش محافظت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، درمان می شود. تمیز کردن و مراقبت از آن نیز آسان است و این گزینه را برای کسانی که وقت زیادی برای سرمایه گذاری در مراقبت از پالت های خود ندارند، به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

همچنین مقاله چرا انبارهای بهتر، کلید رشد آفریقا خواهند بود  را مطالعه کنید.

نکته:

به خاطر داشته باشید که با استفاده از دستورالعمل ها و در نظر گرفتن حدود آستانه وزن قابل تحمل برای ذخیره سازی روی قفسه فلزی مشبک، می توانید خطرات ناشی از سقوط و فروپاشی قفسه بندی انبار را تا حد بسیار بالایی کاهش دهید.

که این موضوع می تواند باعث آسیب دیدگی گسترده ایی در سطح انبار و صدمات جدی در محیط کار حرفه ایی به وجود آورد.

یادگیری انواع مختلف قفسه های موجود و همچنین هر یک از مزایای آن ها به شما کمک می کند قفسه های پالت را که متناسب با نیازهای کسب و کار شما مناسب هستند انتخاب کنید.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

Why choose wire mesh for your warehouse or storage shelving

http://dubourg-encadrements.com/2019/10/04/the-benefits-of-wire-mesh-pallet-racks/

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *