مقالات نگهداری کالا

5 فناوری برتر انبارداری هوشمند

فناوری برتر انبارداری هوشمند

فناوری برتر انبارداری هوشمند

 

تکنولوژی و فناوری در تمامی بخش های اقتصاد با سرعت بالایی در حال توسعه و رشد است. برای ادامه ی کار در در این عصر نیاز است که به فناوری هایی مجهز شویم تا بتوانیم امکان همگام شدن تولید و تقاضا را در سیستم انبارداری به وجود آوریم.

انبار هوشمند، یکی از راه حل هایی است که با استفاده از آن می توانید همگام با توسعه ی تکنولوژی پیش روید، چرا که استفاده از سیستم های اجرایی در انبار هوشمند، بهره وری، کارایی و دقت کار را تا حد زیادی افزایش می دهد و همچنین انعطاف پذیری کارکنان را ارتقا می بخشد.

درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

حال بیاییم، نگاهی به فناوری هایی که می توانیم در انبار خود به کار ببریم، بیاندازیم و بررسی کنیم که استفاده از این فناوری ها، چطور بر حفظ انعطاف پذیری و عملکرد انبارها موثر خواهد بود و چطور می توانیم به انبارهای پیشرفته دست یابیم.

فناوری برتر انبارداری هوشمند

 

چرا باید انبار خود را هوشمند کنید؟

علاوه بر کاهش خطای انسانی، کاهش خطر آسیب دیدگی و بهینه سازی توان، اتوماسیون شما هزینه های سربار شما را کاهش می دهد، به ساعت کار شما انعطاف پذیری می بخشد و به شما این امکان را می دهد تا در ارزیابی نیاز نیروی کار در انبار خود دقت بیشتری داشته باشید.

تعدادی از ابزارها و محصولات محبوب موجود است، و شما باید از برجسته ترین آنها در کارهای روزمره خود استفاده کنید که برای بهبود عملکرد یکپارچه شده است. با اوژن همراه باشید تا 5 فناوری برتر انبارداری هوشمند را معرفی کنیم.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

5 فناوری برتر انبارداری هوشمند

1- سیستم مدیریت انبار

WMS یا سیستم مدیریت انبار باید همه داده های مهم انبار شما را به صورت جامع در یک پلتفرم به راحتی در هم ادغام کند تا به اعضای منتخب زنجیره تأمین شما نمای کاملی از عملکرد، گزارش سریع، آمار زمان واقعی و قابلیت های برنامه ریزی دقیق ارائه دهد. استفاده از WMS در سیستم انبارداری، فناوری برتری است که می توان در انبارداری مکانیزه از آن بهره جست.

درباره قفسه راک نیمه سنگین شرکت اوژن بیشتر بدانید.

استفاده از سیستم مدیریت انبار شما باید کاملاً مکمل سایر فرآیندهای مستقل شما باشد و مزایای زیر را ارائه دهد:

دسترسی بی درنگ به داده های باکیفیت و افزایش دید در سراسر زنجیره تامین شما
پیش بینی دقیق تقاضا
کاهش هزینه های کار به دلیل تخصیص کارآمد نیروی کار
ساده سازی فرآیندهای انبار
چیدمان انبار بهینه
بهبود دقت موجودی
بهبود دقت انتخاب
کاهش زمان بین انتخاب ها
انعطاف پذیری و پاسخگویی انبار بهبود یافته است
بهبود ایمنی و امنیت انبارها
بهبود روابط تأمین کنندگان
بهبود سطح خدمات مشتری
توانایی پیاده سازی استراتژی بهینه سازی مداوم

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

2- ابزارهای چیدن اتومات

ما با چندین شرکت که مراحل تکامل فناوری در صنعت انبارداری را انتخاب کرده اند، کار کرده ایم. از کاغذ گرفته تا فناوری RF، پیشرفت های زیادی در بهره وری و دقت این شرکت ها مشاهده شده است.

در مراکز توزیع پرهزینه، چیدن یا با استفاده از تجهیزات جابجایی مواد مانند روشنایی، سیستم های ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS) و کالاها به انسان انجام می شود یا به آنها کمک می شود.

انبار شما با گنجاندن عناصر چیدن اتومات در انبار شما می تواند از نرخ های تقریباً بی عیب و نقص بهره مند شود. ابزارهای مختلفی در این گروه بندی وجود دارد (مانند انتخاب خودکار صدا و انتخاب به نور) اما به یاد داشته باشید: WMS شما برای ساده سازی عملیات انبار شما طراحی شده است. با افزایش سریع تر، تخصیص نیروی کار و کاهش خطای انسانی، چیدن را بهبود می بخشد.

به جای دستیابی به محاسبه بهترین مکان ها، رسانه های قفسه بندی انبار و انتخاب مسیرها برای ذخیره، WMS شما همه کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

3- ماشین های حمل و نقل هوشمند

AGV ها مکانیزمی کارآمد برای افزایش سرعت ذخیره سازی و بازیابی شما در هنگام خرابی، بارگیری و قفسه بندی هستند. AGV ها خود هدایت می شوند و می توانند شامل لیفتراک و چرخ دستی باشند، که مسیرهای دیجیتالی را از طریق دستگاه برای بارگیری و تخلیه پالت ها، جعبه ها و سایر ظروف دنبال می کنند.

این وسایل نقلیه را می توان بدون تجدید نظر کامل در چیدمان و سیستم های شما، با قابلیت افزودن و گسترش مکمل AGV در صورت نیاز، مطابق با رشد کسب و کار شما، در انبار شما پیاده سازی کرد.

فناوری برتر انبارداری هوشمند

 

4- سیستم عامل های کنترل موجودی خودکار

شما برای ثبت موجودی، شمارش چرخه و برداشت سهام به چه چیزی متکی هستید؟

اگر هنوز از قلم و کاغذ برای این فرآیندها استفاده می کنید، تنها نیستید: موتورولا در سال 2018 گزارش داد که 41 درصد از انبارها هنوز به این فرایند شمارش چرخه دستی متکی هستند.

این روش، در حالی که مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است، مستعد اشتباهات در داده ها، رونویسی و سازگاری است و می تواند اختلالات زیادی در عملکرد شما ایجاد کند.

همچنین مقاله  نگهداری و تعمیرات قفسه‌های انبار  را مطالعه کنید.

هنگامی که یک پلتفرم کنترل موجودی را با استفاده از برچسب های دارایی و موجودی پیاده سازی می کنید، این پلتفرم ها به شما امکان می دهد شمارش سهام را به صورت خودکار انجام دهید، با داده هایی که به سرعت برای گزارشات واقعی و دقیق که از راه دور قابل دسترسی هستند، ترکیب می شوند.

 

فناوری برتر انبارداری هوشمند

5- پیاده سازی اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء یک مفهوم جامع است (نه یک مورد جداگانه) که به شما می گوید چگونه تمام قسمت های متحرک انبار خود را کنترل کنید.

اینترنت اشیا می تواند به انبار شما کمک کند تا خطر را کاهش داده و از اشتباهات یا تصادفاتی که با تشخیص زودهنگام در زنجیره تامین خسارت ایجاد می کنند، جلوگیری کند. سنسورهای موجود در انبار می توانند دما، رطوبت و سایر شرایط را کنترل کنند.

داده های ناشی از حمل و نقل، خودروها و خود محصولات را می توان برای کاهش سرقت، جعل، انحراف و فساد ترکیب کرد.

سیستم IoT چه بصورت خودکار و چه دستی، همه داده های شما را در یک شبکه با دسترسی آسان همگام سازی می کند و به بهینه سازی کنترل موجودی شما کمک می کند (اگر با یک پلت فرم کنترل موجودی خودکار یکپارچه شود)، برنامه ریزی کار و تجربه مشتری ( از طریق فرآیندهای ساده و بهبود زمان برگشت).

 

سنسورهای موجود در انبار می توانند دما، رطوبت و سایر شرایط را کنترل کنند. داده های ناشی از حمل و نقل، خودروها و خود محصولات را می توان برای کاهش سرقت، جعل، انحراف و فساد ترکیب کرد.

سیستم IoT چه بصورت خودکار و چه دستی، همه داده های شما را در یک شبکه با دسترسی آسان همگام سازی می کند و به بهینه سازی کنترل موجودی شما کمک می کند (اگر با یک پلت فرم کنترل موجودی خودکار یکپارچه شود)، برنامه ریزی کار و تجربه مشتری ( از طریق فرآیندهای ساده و بهبود زمان برگشت).

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

 

www.ozhanco.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *