مقالات نگهداری کالا

همه چیز درباره قفسه پانل راک

قفسه پانل راک چیست

قفسه پانل راک چیست

 

قفسه پانل راک چیست؟

قفسه پانل راک صنعتی یکی از انواع قفسه بندی انبار سنگین است که در انبارها، مراکز توزیع، کارخانه های تولیدی، فروشگاه های خرده فروشی، ادارات و گه گاه املاک مسکونی استفاده می شود. مواد استفاده شده در ساختار قفسه بندی پانل راک و همچنین کیفیت دوام آن از انواع قفسه بندی های دیگر متفاوت است.

درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

چرا که قفسه پانل راک به منظور استفاده های مکرر در محیط های تجاری و صنعتی ساخته می شوند. بنابراین استحکام و مقاومت سازه ی آن در برابر پارگی و سایش حائز اهمیت است.

قفسه بندی صنعتی انبار انواع مختلفی دارد، از واحدهای قفسه بندی دیواری گرفته تا قفسه بندی سیمی تخصصی که برای نگهداری مواد غذایی یا پزشکی از آن ها استفاده می شود. با وجود اینکه که برخی از قفسه بندی های صنعتی قابلیت تنظیم، همه کاره بودن و قابلیت ذخیره اقلام مختلف را دارا هستند، مهم است که یک سیستم قفسه بندی متناسب با نیازهای خاص کسب و کار خود برای انبار خود انتخاب کنید. سرمایه گذاری در راه حل های ذخیره سازی اشتباه یا استفاده نادرست از واحدهای قفسه بندی انبار می تواند عملیات انبار را مختل کند، بهره وری را کاهش دهد و به یک تسهیلات ناکارآمد منجر شود.

 

داشتن تجهیزات مناسب برای اطمینان از عملکرد روان انبار شما کافی نیست. همچنین باید بدانید که چگونه امکانات خود را برای پردازش سریع و دقیق سفارش، انتخاب کارآمد محصول، دسترسی ایمن و آسان به موجودی و حداکثر استفاده از فضا پیکربندی کنید.

ارتباط با کارشناسان حرفه ای اوژن سیستم جهان به شما امکان دسترسی به گزینه های قفسه بندی صنعتی جدید و استفاده شده با کیفیت بالا و همچنین مشاوره و راهنمایی در مورد استفاده صحیح از تجهیزات را می دهد.

مزایای قفسه بندی صنعتی یک سیستم ذخیره سازی صنعتی موثر می تواند به حل انواع مسائل انبار، از استفاده از فضا گرفته تا صرفه جویی در هزینه کمک کند.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

در صورت استفاده صحیح، برخی از مزایای کلیدی قفسه بندی پانل راک صنعتی عبارتند از:

 

قفسه پانل راک چیست

 

مزایای قفسه پانل راک

1- بهبود استفاده از فضا

قفسه پانل راک یک راه حل عالی برای بهبود استفاده از فضای افقی و عمودی در یک انبار است. این نوع قفسه بندی می تواند از کالاهای سنگین و حجیم پشتیبانی کند و راه حلی با فضای کارآمد برای ذخیره اقلام بزرگ و نامناسب ارائه دهد. قفسه بندی در پیکربندی های باز و بسته موجود است تا بتوانید از همه طرف به کالاها دسترسی داشته باشید. بسیاری از انواع قفسه انبار صنعتی قابل رویت هستند و به شما امکان می دهند از فضای عمودی ارزشمند حداکثر استفاده را ببرید. تا زمانی که قفسه ها و کف انبار ظرفیت وزنی مناسبی دارند، می توانید حجم بالایی از اقلام کوچک یا مقادیر کمتری از کالاهای حجیم را بدون قفسه بندی در فضای کف انبار ذخیره کنید.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

2- ساماندهی فضای انبار

با استفاده از قفسه پانل راک مناسب، می توانید فضای کافی برای ذخیره سازی محصولات و سازماندهی انبار خود به دست آورید. یک انبار سازماندهی شده و با چیدمان مناسب، دید محصول را افزایش می‌دهد، امکان انتخاب سریع‌تر و پردازش سفارش را فراهم می‌کند. دسترسی راحت به محصولات به کارمندان اجازه می‌دهد تا با بهره‌وری بیشتر کار کنند، کارایی را افزایش داده و زمان خرابی را کاهش می‌دهند. عملیات روان تر در نهایت می تواند منجر به بهبود سود در طول زمان شود.

 

3- سلامت و امنیت

عدم وجود سلامت، ایمنی و همچنین کارآمدی در انبار شما، استفاده نادرست از قفسه بندی صنعتی می تواند بسیار خطرناک باشد. استفاده صحیح از قفسه های ذخیره سازی می تواند تعداد حوادث غیرضروری در محل کار را کاهش دهد. در اوژن سیستم جهان، تمام قفسه های صنعتی به خصوص قفسه پانل راک با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته و تولید می شوند، بنابراین برای استفاده در انبار ایمن هستند.

ما تجهیزات ذخیره سازی مورد استفاده را آزمایش می کنیم تا مطمئن شویم که در وضعیت عالی قرار دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر واحد قفسه بندی قادر به ذخیره همه نوع کالا است. وزن، شکل، اندازه و ظرفیت بار تعیین می کند که آیا قفسه می تواند با خیال راحت اقلام خاصی را پشتیبانی کند یا خیر!

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

4- قابلیت تنظیم

قفسه بندی های صنعتی همه کاره و قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید با تغییر نیاز خود آنها را تطبیق دهید. به عنوان مثال، قفسه پانل راک ما را می توان به راحتی در ارتفاعات مختلف تنظیم کرد یا با کشوها، کابینت ها و جداکننده های اضافی سفارشی کرد و دسترسی و سازماندهی را بهبود بخشید.

 

5- دوام

قفسه های صنعتی محکم و بادوام هستند و اطمینان می دهند که می توانند سال ها دوام بیاورند. بسیاری از گزینه‌های قفسه‌بندی ما با روکش‌های مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی پوشیده شده‌اند، بنابراین می‌توانند در برابر تغییرات دما، سطوح مختلف رطوبت، و همچنین فرسودگی ناشی از استفاده مداوم مقاومت کنند.

 

6- مقرون به صرفه بودن

شاید بزرگ ترین مزیت قفسه پانل راک نسبت به سیستم های قفسه بندی انبار جامع تر، مقرون به صرفه بودن آن باشد. قیمت قفسه پانل راک کسری از قیمت سیستم های قفسه پالت بزرگ هزینه دارد و به کسب و کارها این امکان را می دهد تا از طریق راه حل های ذخیره سازی استراتژیک در هزینه خود صرفه جویی کنند. این یک سرمایه گذاری نسبتا کم هزینه است که می تواند به افزایش درآمد کمک کند.

ملاحظات ایمنی هنگام استفاده از قفسه های صنعتی برای تعیین اینکه آیا از قفسه های صنعتی به درستی استفاده می کنید، چندین ملاحظات کلیدی ایمنی وجود دارد:

همچنین مقاله  5 فناوری برتر انبارداری هوشمند را مطالعه کنید.

نکات ایمنی در قفسه پانل راک

آیا قفسه ها باید به کف محکم شوند؟

برخی قفسه ها و قفسه های ذخیره سازی باید برای ایمنی و ثبات به کف محکم شوند. اگر سیستم قفسه بندی پانل راک شما دارای صفحات پایه و پیچ لنگر است، آن ها را با خیال راحت به زمین محکم کنید. این کار آنها را از سقوط در صورت برخورد لیفتراک، زلزله یا سایر حوادث انبار محافظت می کند.

 

آیا کفپوش شما برای واحدهای قفسه بندی شما مناسب است؟

قفسه بندی شما ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد تا از کالاهای سنگین پشتیبانی کند، کف انبار ممکن است به اندازه کافی پایدار نباشد، به خصوص اگر قفسه ها نیاز به محکم شدن داشته باشند. بنابراین، استفاده از مواد کفپوش صنعتی شامل بتن، مشمع کف اتاق، اپوکسی و کاشی با ترکیب وینیل (VCT) تاثیر بسزایی در کفپوش انبار شما داشته باشند.

 

آیا کف انبار شما یکدست است؟

برای اطمینان از تعادل مناسب قفسه های پانل راک، نباید بیش از 0.5 اینچ انحراف در 10 فوت ارتفاع قفسه وجود داشته باشد. این نکته را مدنظر داشته باشید که کف انبار به منظور قفسه بندی در انبارها بسیار ضروری است.

 

آیا به طور منظم واحدهای قفسه بندی خود را بازرسی و نگهداری می کنید؟

قفسه پانل راک باید به طور منظم بازرسی و نگهداری شود، معمولاً یک بار در ماه در حین بازرسی، مدیران انبارها باید به دنبال علائم خرابی یا ساییدگی باشند، به ویژه برای نگه داشتن تیرها، مهره ها، پیچ ها و اتصالات باید بررسی های لازم انجام شود.

برای شناسایی مشکلات مکرر که ممکن است نشان دهد نیاز به تعویض قفسه بندی پانل راک دارید، مستندسازی هرگونه تعمیر و نگهداری بسیار مهم است.

 

آیا قفسه ها دارای ظرفیت بار مناسب برای اقلام شما هستند؟

ظرفیت بار قفسه پانل راک تعیین می کند که چقدر وزن می تواند با خیال راحت تحمل کند. مهم است که از ظرفیت بار واحدهای قفسه بندی خود آگاه باشید تا از بارگذاری بیش از حد آنها جلوگیری شود. به دلیل استفاده مکرر، ساییدگی یا آسیب، ظرفیت بار ممکن است کاهش یابد.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

https://www.srs-i.com/blogs/using-industrial-shelving-units-correctly/

www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *