مقالات نگهداری کالا

قفسه خود راهرو یا قفسه بندی درایوین

قفسه خود راهرو یا قفسه بندی درایوین

 قفسه خود راهرو یا قفسه بندی درایوین

قفسه خودراهرو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب سیستم قفسه بندی انبار مناسب می تواند تفاوت بزرگی در سود کسب و کار شما ایجاد کند. یک سیستم خوب طراحی شده می تواند بهره وری را بهبود بخشد، فضای ذخیره سازی انبار را تا 40 درصد یا بیشتر افزایش دهد و به عملیات شما کمک کند تا با نیازهای موجودی در حال تغییر، سازگار شود.

تصمیم گیری در مورد بهترین نوع قفسه بندی انبار برای عملیات شما می تواند دشوار باشد. برخی از افراد قفسه ایی را انتخاب می کنند که ارزان ترین است، یا آن را به عنوان همه کاره ترین قفسه می دانند، اما برای برخی از عملیات ها انتخاب اشتباهی است. برای آشنایی با انواع متداول سیستم های قفسه بندی پالت و بهترین کاربردها می توانید مقاله ایی که در مورد انواع قفسه بندی انبار نوشته ایم را مطالعه نمایید.

اما در این مقاله می خواهیم به طور منحصر در مورد قفسه خودراهرو و تمام مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

درباره انتخاب مناسب جهت قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.

قفسه خودراهرو چیست؟

قفسه‌بندی خودراهرو یا قفسه درایوین راک، سیستمی بسیار کارآمد از نوع ثابت است که می‌تواند تمامی نیازهای مربوط به ذخیره سازی محصولات در انبار شما را برآورده سازد. در این نوع قفسه‌بندی فقط تعدادی راهروی موازی با هم قرار دارد که لیفتراک به صورت مستقیم وارد راهروها می شود و به صورت مستقیم با دنده عقب گرفتن خارج می‌شود.

در واقع هیچ گونه امکان چرخشی برای لیفتراک وجود ندارد، این نکته دو مزیت دارد، یکی اینکه سرعت بارگیری و بارگذاری تا حد بسیار مطلوبی افزایش پیدا می‌کند و دیگری اینکه امنیت بارگیری و بارگذاری در این سیستم بسیار بالاست.

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

چرا که لیفتراک فقط و فقط مسیر مستقیم را طی می‌کند و نیازی به چرخش به اطراف خودش ندارد و احتمال برخورد شاخ‌های لیفتراک با پایه‌های ستون انبار تقریبا صفر هست. در سیستم خودراهرو درون هر ردیف، بازوهایی در دو طرف کشیده شده است که پالت‌ها روی بازوها قرار می‌گیرد، هنگام بارگذاری اول انتهای راهرو پر می‌شود، سپس ردیف بعدی چیده می‌شود، ولی هنگام بارگیری از ابتدای راهرو شروع می‌کنیم.

این سیستم به دلیل استفاده از بازوهای سراسری و یکپارچه تحمل وزن بسیار بالایی دارد و تا 2.5 تُن در هر پالت رو می‌تواند تحمل کند. ارتفاع انبار بستگی به فضای شما دارد ولی قفسه‌بندی خودراهرو تا ارتفاع 12 متر هم قابل اجراست که برای انبارهای بسیار بزرگ صنعتی اجرا می‌شود. سیستم خودراهرو از جمله‌ سیستم‌های ثابت به شمار می آید و معمولا در انبارهایی استفاده می‌شود که مساحت نسبتا بزرگ و مناسبی دارند.

قفسه خودراهرو یا drive – in یکی از انواع قفسه بندی انبار است که به راهروهای کمتری نسبت به قفسه های پالت راک دیگر نیاز دارد، بنابراین می توانید تا 75٪ پالت های بیشتری را نسبت به قفسه های پالت معمولی (انتخابی) ذخیره کنید. لیفتراک‌ها مستقیماً به داخل قفسه‌ها می‌روند که می‌توانند به عمق شش یا بیشتر پالت بروند. Drive-in Rack از یک ورودی/خروجی مشترک استفاده می کنند.

با قفسه‌بندی درایوین، پالت‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند که بتوانند روی ریل به سمت عقب بلغزند، بنابراین آنها را عمیق‌تر ذخیره کرده و فضای بیشتری در انبار ایجاد می‌کند. قفسه‌بندی Drive-In شامل ورود لیفتراک از یک طرف به قفسه‌بندی برای بارگیری یا بازیابی پالت‌هایی است که در عمق بیشتری ذخیره می‌شوند.

درباره قفسه راک نیمه سنگین شرکت اوژن بیشتر بدانید.

قفسه بندی خود راهرو یا قفسه بندی درایوین با چگالی بالا برای انبارهایی مناسب است که مقادیر کمتری از محصولات را حمل می کنند، آنها همچنین برای اقلام و محصولاتی که معمولاً به زمان حساس نیستند نیز مناسب هستند. آنها می توانند فضای ذخیره سازی شما را برای ذخیره موجودی در هر نقطه از دو تا ده پالت به حداکثر برسانند.

 

همچنین مقاله هر آنچه که باید در مورد قفسه فروشگاهی بدانید  را مطالعه کنید.

ویژگی های قفسه خودراهرو

قفسه بندی خودراهرو بیشترین راه حل ذخیره سازی با چگالی بالا است.
ساختار آن ها با قاب جوش داده شده بسیار سفت و محکم است.
امکان استفاده از اجزای فولادی رول شکل یا ساختاری با ترکیبات بازو و ریل زیاد را می دهد.
هزینه های فضا را کاهش می دهد، بارهای بیشتری را نگه می دارد.
برای عملکرد، ظاهر و عمر طولانی طراحی شده است.
توصیه می شود برای: ذخیره سازی در حجم زیاد محصولات مشابه، انبارهای عمومی، فریزر / کولر، محصولات خرده فروشی با گردش مالی بالا

قفسه خود راهرو یا قفسه بندی درایوین

چه زمانی به قفسه‌ خودراهرو نیاز دارید؟

یک سیستم قفسه‌بندی خود راهرو برای ذخیره‌سازی مقادیر زیادی محصول با تنوع پایین، بهترین است. این یک راه حل ذخیره سازی با چگالی بالا برای محصولات چرخشی همگن و با چگالی کم که روی تعداد زیادی پالت ذخیره می شوند، فراهم می کند. این سیستم قفسه بندی پالت در مقایسه با پیکربندی قفسه انتخابی استاندارد، نیاز کلی متراژ مربع را 35 درصد یا بیشتر کاهش می دهد. این سیستم بسیار قابل تنظیم است، این سیستم را می توان با سیستم اول ورود، اولین خروج یا آخرین ورود، اولین خروج تطبیق داد.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید

 

مزایای قفسه خود راهرو

با نیاز به راهروهای کمتر و ارائه استفاده بهتر از مکعب نسبت به قفسه‌های انتخابی، یک قفسه راک خودراهرو تراکم ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به قفسه‌های انتخابی به شما می‌دهد. مزایای سیستم های قفسه بندی درایوین از طریق پالت عبارتند از:

ترخیص برای بالابرهایی که به شما امکان می‌دهند تا در سیستم قفسه‌بندی رانندگی کنید.
گزینه های پیکربندی چندگانه، از جمله LIFO/FIFO (آخرین ورودی، اولین خروجی/اولین ورود، اولین خروجی)
کاهش فضای مورد نیاز انبار، کاهش هزینه و نگهداری بار بیشتر به دلیل افزایش تراکم انبار
حجم بالا، SKU کم برای ذخیره سازی مقادیر زیادی از محصولات مشابه

کنترل بهتر بر ورود و خروج
افزایش تراکم برخلاف گزینش پذیری سیستم قفسه پالت انتخابی
تنوع گسترده ای از ارتفاع و عمق برای برآورده کردن هر نیاز ذخیره سازی

یک ویژگی بسیار مهم که سیستم خودراهرو دارد این است که این سیستم پِرتی فضا رو به طور کلی از بین می‌برد و با حذف راهروهای اضافی فقط راهروهای عبور لیفتراک را در فضای انبار باقی می‌گذارد.

درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

در نتیجه شما می‌توانید بهینه‌ترین استفاده را از فضای خود داشته باشید. ما در شرکت اوژن سیستم به پشتوانه تخصص و تجربه تیم فنی و متخصص خود می‌توانیم انواع سیستم‌های خودراهرو رو در ابعاد مختلف بنا بر خواست و ویژگی صنعت و کسب‌وکار شما اجرا کنیم. فقط کافیست برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

www.ozhanco.com

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *