مقالات نگهداری کالا

افزایش فروش در لابه لای قفسه بندی فروشگاهی

افزایش فروش در لابه لای قفسه بندی فروشگاهی

افزایش فروش در لابه لای قفسه بندی فروشگاهی

 

با قفسه بندی فروشگاهی، بفروشید!
سازماندهی فروشگاه و نمایش محصولات در قفسه بندی فروشگاهی، یکی از راه های نمایش محصولات فروشگاهی است که منجر به تجربه ی خرید هیجان انگیز و لذت بخش می شود. سر و سامان دادن به قفسه های فروشگاهی جنبه ی حیاتی در شکل دادن به تجربه ی مشتری، افزایش فروش و تعریف برند شما دارد.

در این مقاله، 14 تکنیک مهم تجارت بصری و اینکه چگونه اجرای آنها می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد را بیان می کنیم.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت بیشتر بدانید.

1- با استفاده از رنگ، یک تجربه بصری منسجم ایجاد کنید.

رنگ به ایجاد یک تجربه بصری منسجم در فروشگاه شما کمک می کند. شما می توانید از یک طرح رنگی برای تعریف داستان خود به مشتریان استفاده کنید و آن ها را به فضای خود جذب کنید. افزودن رنگ به فضای شما بخش مهمی از فرآیند تجارت بصری شما است و باید به جای برند، فروش و اهداف تجاری شما صحبت کند.

هنگام در نظر گرفتن رنگ هایی که می خواهید برای فروشگاه خود استفاده کنید، انتخاب یک پالت رنگی مناسب، اولین قدم شما خواهد بود. شما باید تعداد رنگ هایی را که با آنها کار می کنید محدود کنید تا یک تجربه بصری هماهنگ برای مشتریان خود ایجاد کنید.

درباره تفاوت قفسه بندی ایزی راک  و قفسه بندی ایزی راک ریلی شرکت اوژن بیشتر بدانید.

پالت رنگی که انتخاب می کنید باید با برند شما و همچنین اهداف فروش شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی دارید و می‌خواهید برند شما مناسب خانواده باشد و تصاویری از حیوانات و طبیعت را تداعی کند. ممکن است بخواهید رنگ‌های خاکی و سبز را رعایت کنید، زیرا این رنگ‌ها با طبیعت به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

 

افزایش فروش در قفسه های فروش

 

نمونه دیگری از قدرت رنگ، منچیس، یک فروشگاه کوچک ماست، است. این فروشگاه برای قفسه بندی فروشگاهی خود از یک پالت رنگی روشن و پر جنب و جوش استفاده کرده است و به کل فضای آن به آدمی انرژی می بخشد.

علاوه بر این، از رنگ‌هایی در خانواده‌های قرمز و سبز استفاده کرده است. رنگ های قرمز به این دلیل که با غذا مرتبط هستند و حتی می توانند گرسنگی را تحریک کنند. و تن های سبز زیرا با آرامش و طبیعت مرتبط هستند. انتخاب‌های تجاری رنگی که Menchies انجام داد نه تنها یک ویترین منسجم و جذاب از نظر بصری ایجاد می‌کند، بلکه تصویر برند و اهداف فروش آن را ارتقا می‌دهد.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

2- توجه را به کالا جلب کنید و با نورپردازی محیط را تنظیم کنید.

استفاده از نورپردازی و روشنایی یکی از عناصر حیاتی برای برجسته کردن فضای کسب و کار شماست. انتخاب های درستی از نورپردازی می تواند تعریف درستی از فضای فروشگاه شما و در نتیجه الهام بخش برندتان باشد.

هنگام ایجاد طرح روشنایی خود، این قوانین را در نظر داشته باشید:

مطمئن شوید که نورپردازی شما برای روشن کردن کل فضای شما کار می کند. هیچ گوشه ای نباید تاریک باشد، زیرا هر چیزی که دید کم دارد خریداران را منصرف می کند. مطمئن شوید نوری که انتخاب می‌کنید حالتی را که می‌خواهید برای فضای شما ایجاد می‌کند و با نوع کسب‌وکار شما مطابقت دارد.

درباره تفاوت  قفسه پانل راک و قفسه پانل راک ریلی  و  قفسه پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

به عنوان مثال، در یک سونای آب گرم ممکن است بخواهید خلق و خوی ملایم و آرامی ایجاد کنید، بنابراین نور گرم و کم را برای فضای خود انتخاب می کنید.

 

نحوه ی قفسه بندی فروشگاهی

 

از طرف دیگر، یک فروشگاه لوازم پزشکی ممکن است بخواهد نور روشن‌تر و خنک‌تری را برای به حداکثر رساندن دید و کمک به ایجاد فضایی پرانرژی و استریل انتخاب کند.

 

نحوه قفسه بندی فروشگاهی

 

 

روشن کردن کالایی که می‌خواهید مشتریانتان در بین قفسه فروشگاهی ببینند، به شما کمک می‌کند تا مشتریان را به سمت آن محصول بکشانید و فروش را افزایش دهید. برعکس، اگر محصول قدیمی‌تری دارید که نمی‌خواهید توجه خاصی را به آن جلب کنید، می‌توانید از نور کمتر برای هدایت چشم مشتریان به جای دیگری استفاده کنید.

 

نحوه قفسه بندی انبار

 

همچنین می توانید از نور برای ایجاد نمایشگرهای بصری روشن استفاده کنید که چشمان مشتریان شما را به سمت قفسه بندی فروشگاهی بکشاند.

 

3- از علائم و تابلوها برای هدایت و اطلاع رسانی به مشتریان استفاده کنید.

تابلوهای موثر می تواند محصولات یا ویژگی ها را برجسته کنند، مشتریان شما را به موارد خاص راهنمایی کند، یا اطلاعاتی را با خریداران به اشتراک بگذارد. این نقش مهمی در تعریف آنچه مشتریان شما می بینند، با آنها تعامل می کنند و اینکه چگونه فروشگاه شما را درک می کنند، ایفا می کند.

نحوه قفسه بندی فروشگاهی

 

تابلوهای تاشو پیاده رو و پنجره های روشن نمونه های خوبی از تابلوهای چشم نواز هستند که برای نمایشگرهای بیرونی عالی عمل می کنند.

نحوه قفسه بندی فروشگاهی

 

4- برجسته کردن محصولات با نمایشگر نقطه خرید

نمایشگرهای نقطه خرید، نمایشگرهای دیجیتال یا فیزیکی موقتی هستند که در اطراف محصولات قفسه بندی شده قرار دارند که می‌خواهید توجه را به آنها جلب کنید یا آنها را تبلیغ کنید. آنها می توانند ویژگی های محصول را تبلیغ کنند، معاملات را به نمایش بگذارند، یا توجه را به یک مورد، به ویژه هیجان انگیز جلب کنند. نمایشگرهای POP خود را به عنوان کارمندان تک بعدی در نظر بگیرید، در حالی که آنها محدود به یک حوزه محصول هستند، آنها متخصص و فروشنده کلیدی آن محصول هستند و به شما کمک می کنند آن محصول را سریعتر و آسان تر بفروشید.

 

5- با نقاط کانونی مشتریان را از طریق فروشگاه راهنمایی کنید.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید فروشگاه خود را متمایز کنید و به راهنمایی مشتریان در فضای خود کمک کنید، ایجاد نقاط کانونی است. اینها نقاط مورد علاقه خاصی هستند که چشمان مشتریان شما را جلب می کند و آنها را به سمت چیزهایی که می خواهید ببینند سوق می دهد.

نحوه قفسه بندی فروشگاه

 

6- برای تنظیم حالت فروشگاه، موسیقی را پخش کنید.

علاوه بر جذب مشتری به صورت بصری، تجارت بدون درگیر کردن حس شنوایی خریداران شما کامل نمی شود.نورپردازی و موسیقی‌ای که انتخاب می‌کنید، فضای شما را بهبود می‌بخشد و بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می‌گذارد.

هنگام انتخاب موسیقی برای فروشگاه خود باید به دو مورد اصلی توجه کنید:

ابتدا، می‌خواهید حالتی را که می‌خواهید انتخاب موسیقی شما ایجاد کند و اینکه چگونه با برند کلی شما صحبت می‌کند، ارزیابی کنید.

دوم، باید به این فکر کنید که چگونه انتخاب موسیقی شما با محصول شما همسو می شود، زیرا یک همسویی قوی می تواند فروش شما را بر اساس برخی مطالعات خرده فروشی افزایش دهد.

علاوه بر این، انتخاب موسیقی شما زمانی که با محصول شما هماهنگ باشد می تواند به یک محرک فروش تبدیل شود. در مطالعه ای از مجله خرده فروشی، روانشناسان دریافتند که موسیقی که با محصول شما مرتبط است، فروش را افزایش می دهد. در مثالی که آنها استفاده کردند، پخش موسیقی فرانسوی در یک فروشگاه شراب با فروش بیشتر شراب فرانسوی و فروش کمتر شراب ایتالیایی و آمریکایی مرتبط بود. به عبارت دیگر، انتخاب موسیقی که با برند و محصول شما صحبت می کند، به شما کمک می کند تا تجربه خرید دلپذیرتری ایجاد کنید و حتی می تواند فروش شما را افزایش دهد.

 

7- مشتری را با چیدمان قفسه بندی فروشگاهی خود زیاد کنید.

چیدمان فروشگاه به نحوه چیدمان قفسه ها و قطعات مبلمان در فروشگاه شما و روشی که این چیدمان بر جریان ترافیک، حرکت مشتری و تجربه خرید تأثیر می گذارد اشاره دارد. نحوه حرکت مشتریان در فضای شما تا حد زیادی به چیدمان فروشگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد. چیدمان فروشگاه حتی می‌تواند روی چیزهایی که مشتریان جذب می‌شوند، مدت زمانی که آنها در فروشگاه شما بمانند، فروش‌هایی که می‌توانید کسب کنید و داستانی که فروشگاه شما می‌گوید تأثیر بگذارد.

 

8- با استفاده از داستان سرایی، برداشت مشتری را تعریف کنید.

داستانی را انتخاب کنید که متناسب با محصولات شما باشد و برای مصرف کننده جذاب باشد. به راه هایی فکر کنید که آن داستان را از طریق ابزارهای تجاری بصری ما مانند رنگ، موسیقی و نمایشگرها بیان کنید. فضای شما باید با داستان شما مطابقت داشته باشد.

نحوه قفسه بندی فروشگاه

 

 

9- از قرار دادن محصول برای افزایش فروش استفاده کنید.

در حالی که نورپردازی و نمایشگرها برای جذب مشتریان به موارد خاص عالی هستند، قرار دادن محصول می تواند به شما کمک کند تمرکز مشتری را دستکاری کنید و آنها را به سمت موارد خاصی سوق دهید. قرار دادن محصول یک تکنیک تجاری است که در آن محصولات به طور متفکرانه در سراسر فروشگاه قرار می گیرند تا توجه را به آنها جلب کنند تا در نهایت، مشتریان احتمال بیشتری برای خرید آنها داشته باشند.

نحوه قفسه بندی فروشگاه

 

 

10- از فضای خالی برای افزایش قرار گرفتن در معرض محصول اجتناب کنید.

یکی از کلیدهای تجارت بصری موثر، استفاده از فضای شماست. در حالی که می خواهید نحوه نمایش موجودی خود را تجزیه کنید و از درهم ریختگی اجتناب کنید، به ندرت باید فضای بلااستفاده وجود داشته باشد. هرچه بیشتر بتوانید در معرض دید مشتری خود محصول قرار دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها چیزی را که می خواهند پیدا کنند و در نهایت خرید کنند.

نحوه قفسه بندی فروشگاه

 

11. فروشگاه را سازماندهی کنید تا خرید را آسان کنید.

سازماندهی فروشگاه شما یکی از جنبه های ضروری تجارت بصری است. داشتن یک فروشگاه سازماندهی شده به مشتریان شما این امکان را می دهد که اقلام مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و ناامیدی خرید را محدود می کند. علاوه بر این، مرتب و منظم نگه داشتن ویترین فروشگاه شما به یک تجربه خرید مثبت، احساسات مطلوب مشتری کمک می کند و اداره فروشگاه شما را آسان تر می کند.

نحوه قفسه بندی انبار

 

12- بسته بندی محصولات به صورت پکیج در فروشگاه

گروه‌بندی یا بسته‌بندی محصولات عبارت است از قرار دادن محصولاتی که می‌توان آنها را با هم یکجا خریداری کرد تا مشتریان را به سمت خرید چندین کالا سوق دهد.

به عنوان مثال، نمایش یک لباس با یک گردنبند همسان ممکن است مشتری شما را در زمانی که فقط قصد خرید لباس را داشته باشد، به خرید خود بیافزاید. استراتژی‌های بسته‌بندی طبیعتاً مشتریان را تشویق می‌کند تا حجم خرید را افزایش دهند، زیرا آنها را از اقلامی که قبلاً خریداری می‌کنند به سمت کالاهایی هدایت می‌کند که این خرید را افزایش می‌دهند.

هنگام استفاده از استراتژی‌های بسته‌بندی در فروشگاه خود، باید در نظر داشته باشید که چه محصولاتی به طور منطقی با هم ترکیب می‌شوند و چگونه می‌توانید آنها را نمایش دهید تا مشتریان ارتباط آنها را ببینند. به عنوان مثال، اگر یک بوتیک داشتید، کفش ها و کیف ها را نزدیک یکدیگر یا کلاه ها و روسری ها را به نمایش بگذارید.

همچنین مقاله همه چیز درباره قفسه انبار صنعتی موبایل رک  را مطالعه کنید.

13- با استفاده از نمایشگرهای فصلی با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

هنگام در نظر گرفتن تجارت بصری خود، عوامل فصلی باید نقش داشته باشند. اطمینان از اینکه تجارت فروشگاه شما با آنچه مشتریان تجربه می‌کنند، چه در تعطیلات یا زمان سال مرتبط است، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا با مخاطبانتان مرتبط باشد و به نظر می‌رسد که بیشتر در زندگی آنها گنجانده شود.

نحوه قفسه بندی انبار

 

14- با ویترین فروشگاهی جذاب، خریداران را به داخل فروشگاه جذب کنید.

 

ویترین مغازه، یکی از آیتم های خوبی است که برای فروش بیشتر و جذب مشتری فرصت های زیادی را ایجاد می کند. در این حالت شما فرصت دارید که محصولات را به شیوه ایی جذاب و هنری به نمایش بگذارید.

سعی کنید محصولی را که به نمایش گذاشته اید همانی باشد که مشتری از داخل فروشگاه آن را می بیند. به این صورت که ویترین فروشگاه شما جلوه ایی فریبنده به خود نگیرد و گمراه کننده نباشد.

ویترین فروشگاه خود را می توانید مانند یک جلد کتابی درنظر بگیرید که قرار است خواننده را مجذوب خواندن آن کتاب کند، طوری جذاب باشد که مشتریان بخواهند در مورد آن بیشتر بدانند و بخواهند بفهمند که داخل آن چه می گذرد.

ویترین های فروشگاه ها از معدود مکان هایی هستند که تاثیر شگرفی در دید مشتریان می گذارند، مشتریانی که حتی قصد خرید ندارند را می توانید با داشتن ویترینی جذاب، جذب نمایید.

امکاناتی که می‌توانید با فضای ویترین فروشگاهتان انجام دهید بی‌پایان است، اما در پایان، چیزی که می‌خواهید این است که نمایشگرتان چشم‌نواز باشد، با صدای برندتان صحبت کنید و بین مشتریانتان علاقه ایجاد کنید.

 

نحوه قفسه بندی فروشگاه

 

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

https://fitsmallbusiness.com/visual-merchandising-guide

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *