مقالات نگهداری کالا

انواع لیفتراک مورد استفاده در انبارها

انواع لیفتراک

انواع لیفتراک

 

رایج ترین انواع لیفتراک چیست؟

با توجه به اینکه تنوع زیادی از لیفتراک ها و تجهیزات جابجایی مواد را می توان در انبارها استفاده کرد. تعیین اینکه کدام نوع لیفتراک برای کدام نوع انبار یا کاربری شما مناسب تر است، دشوار است.

درباره انتخاب قفسه انبار مناسب بیشتر بدانید.

در این مقاله ما به رایج ترین و محبوب ترین لیفتراک ها و سیستم های جابجایی مواد در بین قفسه بندی انبار پرداخته ایم. با اوژن همراه باشید تا نکته های کاربردی درباره این موضوع با شما درمیان بگذاریم.

 

انواع لیفتراک

1- جک پالت دستی
2- جک پالت برقی / کامیون
3- واکی استاکر
4- سفارشات با حجم پایین / بردارنده سفارشات
5- ریچتراک
6- لیفتراک تعادلی
7- تله هندلر یا بیل مکانیکی

درباره تفاوت ایزی راک  و ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

جک پالت دستی

مدل: جک پالت پریمیوم Liftsmart
ظرفیت بالابر: 2500 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 190/200 میلی متر
برنامه های کاربردی: انبارداری، لجستیک، حمل و نقل، خرده فروشی و عمده فروشی
جک های پالت دستی جزء اصلی صنایع حمل و نقل کالا هستند.

 

جک پالت دستی

 

آن ها وسیله ای ساده، اقتصادی و قابل اعتماد برای بلند کردن و مانور دادن پالت ها تا حداکثر ظرفیت 2500 کیلوگرم هستند. جک های پالت دارای ردپای کوچکی هستند که به آنها امکان می دهد بارها را در قسمت های محکم جا داده و بلند کنند. در حالی که ظرفیت بالابر را در مقایسه با استفاده از جک پالت برقی باتری فدا می کنید، هزینه خرید یا اجاره جک های پالت دستی بسیار کمتر است. با توجه به ماهیت دستی عملیات، آنها می توانند توسط هر کارمندی بدون مجوز خاص اداره شوند.

 

جک پالت برقی / کامیون
مدل: Liftsmart PT15-3
ظرفیت بالابر: 1500 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 190/200 میلی متر
برنامه های کاربردی: انبارداری، لجستیک، حمل و نقل، خرده فروشی و عمده فروشی
با کمک جک های پالت برق باتری مانند Liftsmart PT15-3 بهره وری و ایمنی اپراتور بهبود می یابد. با مکانیزم های هیدرولیکی بالا و پایین بردن این واحدها امکان قرار دادن آسان و بی دردسر بارها توسط اپراتورها را در موقعیت های مورد نظر با فشار ساده یک دکمه فراهم می کند، بنابراین اپراتورها نیازی به پمپ کردن دستی دسته برای بالا بردن بار ندارند.

این واحدها همچنین خطر آسیب اپراتور، آسیب محصول و تأسیسات را کاهش می‌دهند، زیرا اپراتورها مجبور نیستند برای جابجایی دستی بارهای سنگین فشار بیاورند، زیرا باتری لیتیوم یونی 4 تا 5 ساعت زمان کار بر روی باتری کاملاً شارژ شده ارائه می‌کند (ممکن است بر اساس آن متفاوت باشد. کاربرد).

این واحدها همچنین دارای یک دکمه ترمز اضطراری هستند که می تواند یک دستگاه کاملاً بارگذاری شده را با خیال راحت در مواقع اضطراری متوقف کند.

درباره تفاوت قفسه پالت و  قفسه پالت اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

واکی استکر
مدل: Liftsmart LS10
ظرفیت بالابر: 1200 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 3500 میلی متر
برنامه های کاربردی: انبارداری، لجستیک، حمل و نقل، خرده فروشی و عمده فروشی
استکرهای واکی به اپراتور این امکان را می دهند که پشت دستگاه راه برود، عملیات بالا و پایین بردن را از دسته پنجه چند موقعیتی واحد هدایت و کنترل کند. در حالی که قادر به بلند کردن و جابه‌جایی وزنه‌های مشابه جک‌های پالت دستی و برقی هستند، استکرهای واکی از این مزیت برخوردارند که می‌توانند بارهای بیشتری را در قفسه‌ها بالا ببرند و آنها را راه‌حل ایده‌آلی برای کار در راهروهای انبار می‌کند.

استکرهای واکی ایمنی در کار را بسیار افزایش می‌دهند، زیرا اپراتورها می‌توانند در کنار دستگاه بایستند و دید خود را هنگام بلند کردن بارها بهبود می‌بخشند و همچنین در صورت اضطرار، اپراتورها هرگز بین دستگاه و قفسه‌بندی گیر نمی‌افتند.

درباره تفاوت  قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی  پانل راک ریلی  و  قفسه بندی پانل راک ریلی اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

 

سفارشات با حجم پایین / بردارنده سفارشات
مدل: Yale OS030BF/EF & FS/SS030BF
ظرفیت بالابر: 1360 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 6096 میلی متر
کاربردها: انبارداری، لجستیک

انواع لیفتراک

 

مشابه سفارش‌های سطح پایین/سطوح جمع‌آوری‌های سطح متوسط تا بالا، جمع‌آورندگان سفارشات به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا به سرعت و کارآمدی سهام را از راهروهای انبار جمع‌آوری کنند و این مزیت اضافه‌شده این است که می‌توانند به سرعت و ایمن اپراتور را در قفسه‌بندی برای جمع‌آوری سهام بالا ببرند.

توانایی بالا بردن اپراتور در قفسه بندی به سیستم های قفسه انبار اجازه می دهد تا به طور کامل فضای ذخیره سازی عمودی موجود را به حداکثر برسانند که به نفع کسب و کارها است زیرا امکان ذخیره سازی بیشتر وجود دارد.

 

ریچتراک
مدل: Hyster N35–45ZR N30–35ZDR
ظرفیت بالابر: 40000 – 50000 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 12650 میلی متر
کاربردها: انبارداری عمومی، خرده فروشی و عمده فروشی، مواد غذایی، انبارداری راهروی باریک راهروهای عرض 2800-3000 میلی متر
ویژگی کلیدی ریچتراک ها توانایی آن در گسترش بند های خود به جلو و رسیدن به قفسه های انبار به لطف طراحی پانتوگراف آن است. محفظه باز واحدها هنگام مانور دادن به قطعات در میان محصولات و قفسه بندی، دید بیشتری را برای اپراتور فراهم می کند. به دلیل تقریباً عدم وجود فاصله از زمین، کامیون های دسترسی عمدتاً برای کاربردهای داخلی استفاده می شوند که در آن هیچ خطری برای آسیب دیدگی زیرین وجود ندارد.

همچنین مقاله نکات مهم در قفسه بندی انبار  را مطالعه کنید.

لیفتراک تعادلی
مدل: Hyster J Series، Hyster XT Series، Hyster XM Series
ظرفیت بالابر: تا 32000 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: واحد خاص
کاربردها: حمل و نقل کانتینر و بار، حمل و نقل و تدارکات، بنادر، خرده فروشی و عمده فروشی
لیفتراک های تعادلی محبوب ترین مدل لیفتراک هستند. به طور معمول آنها یک واحد با بند در جلو و یک وزنه تعادل بزرگ در عقب هستند تا به جبران وزن بار و ثابت نگه داشتن واحد و جلوگیری از واژگونی آن به جلو کمک کنند.

دسته‌های مختلفی از لیفتراک تعادلی با واحدهای الکتریکی باتری کوچک وجود دارد، مانند سری هیستر J که قابلیت مانور عالی و دایره چرخشی محکم‌تری برای مانور در فضاهای کوچک‌تر ارائه می‌دهد.

مدل‌های موتور احتراقی مانند سری XT با اندازه استاندارد، به لطف موتور آن که قدرت بیشتری نسبت به سری J باتری‌دار ارائه می‌کند، ظرفیت‌های بالاتری را تا 3.5 تن ارائه می‌دهند. برای کاربردهای سنگین، سری Hyster XM ظرفیت بالابر تا 32T را در همان طراحی تعادل جمع و جور ارائه می دهد.

با توجه به طیف گسترده ای از مدل ها و انواع سوخت موجود، لیفتراک های تعادلی تقریباً برای تمام صنایع و کاربردهای عمومی مناسب هستند.

 

تله هندلر یا بیل مکانیکی
مدل: JCB – 525-60C Telehandler
ظرفیت بالابر: 2500 کیلوگرم
ارتفاع بالابر: 6000 میلی متر
برنامه های کاربردی: کشاورزی، ساخت و ساز، فضای باز

 

انواع لیفتراک

 

Telehandler ها یک واحد ترکیبی با بوم و بازوی قابل افزایش هستند. آنها محدوده بلند کردن جرثقیل را با توانایی بالابری یک لیفتراک ترکیب می کنند.

توانایی تله هندلرها برای بلند کردن بارهای سنگین تا ارتفاع مشخص بدون نیاز به خدمات جرثقیل گران قیمت ممکن است باعث صرفه جویی گسترده در هزینه پروژه ها شود.

تله هندلرها می توانند به صورت مورب حرکت کنند که به آنها امکان می دهد بارهایی را که یک لیفتراک استاندارد قادر به بلند کردن آنها نیست حمل و نقل کنند.

تله هندلرها با بازو و بوم قابل گسترش خود دسترسی آسان تر به زوایای عجیب و غریب و فضاهای تنگ را فراهم می کنند و آنها را به یک راه حل ایده آل برای کار در فضاهای محدود تبدیل می کند.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع:

https://www.adaptalift.com.au/blog/what-are-the-most-common-forklift-types

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *