مقالات نگهداری کالا

بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست؟ | اوژن

بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست؟
بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست؟   بهترین سیستم قفسه بندی انبار صنعتی چیست؟ آیا شما در انبارداری، زنجیره مدیریت کالا و توزیع مواد تازه کار هستید و به دنبال راه های منحصر به فرد و اثبات شده برای بهینه سازی موجودی انبار خود هستید؟ آیا شما در حال حاضر یک انبار و سهام زیادی را مدیریت می کنید و نمی دانید با آن چه کار کنید؟ یکی از اولین اقداماتی که برای ایجاد یک انبار کارآمد و سازمان یافته باید انجام شود، انتخاب سیستم قفسه بندی انبار صنعتی مناسب مخصوص اقلام و موجودی های شما می باشد. طبعاً، این انتخابی نیست که سریعا انجام شود؛ انتخاب سیستم های ذخیره سازی انبار یک سرمایه گذاری بزرگ است که وابسته به فرآیند طراحی و نحوه قرارگیری آن ها در برنامه انبار شماست، این فرآیند می تواند به شما کمک کند یا به توان شما آسیب برساند.   نکته: درباره انتخاب قفسه انبار مناسب جهت  قفسه بندی انبار خود بیشتر بدانید.   از آنجا که امروزه چندین دسته مختلف سیستم قفسه بندی انبار در بازار وجود دارد، مهم است که قبل از خرید با گزینه های مختلف آن آشنا شوید در حالی که ممکن است انتخاب یک گزینه نیاز شما را برآورده نکند و طرح شما برای گسترده شدن نیاز به این دارد که از انعطاف پذیری ممکن برخوردار باشد.  

بهترین قفسه بندی انبار شما چیست؟

اولین قدم، بررسی انبار شما و تعیین نیاز به چه نوع قفسه بندی می باشد. اگر انبار شما دارای یک محوطه ایی بزرگ است و کالاهای بزرگ و حجیم را ذخیره می کند و از محصولات بیشماری برخوردار است، سیستم های قفسه بندی انبار صنعتی ممکن است کارآمدترین گزینه ذخیره سازی مواد باشد. درباره تفاوت قفسه ایزی راک  و قفسه ایزی راک ریلی  شرکت اوژن بیشتر بدانید. سیستم قفسه بندی راک در انبارها نقش قلب در بدن را ایفا می کند. بنابراین هنگام انتخاب سیستم قفسه بندی انبار خود، توجه اصلی خود را بر مناسب بودن کاربری و امکان به حداکثر رساندن فضای موجود ضمن تسهیل بهره وری متمرکز کنید. در مرحله بعد مشخص کنید که کدام ترکیب از سیستم های راک مناسب ترین گزینه برای انبار شما است. قفسه بندی انبارهای صنعتی نباید محدود به یک اندازه یا یک نوع باشد. کاوش در مورد تمام گزینه ها بهترین راه برای سفارشی کردن انبار شما به منظور به حداکثر رساندن فضای موجود است.   برای کمک به انتخاب بهترین سیستم قفسه بندی انبار شما، لیستی از 5 نوع متداول آن را گردآوری کرده ایم: قفسه بندی انبار استاتیک قفسه بندی انبار ریلی قفسه بندی انبار پالت راک قفسه بندی انبار چند طبقه قفسه بندی نیم طبقه (کفپوش مزنین)     برای آشنایی بیشتر در مورد 5 نوع از محبوب ترین سیستم قفسه بندی انبار، ادامه ی مقاله را مطالعه فرمایید: درباره تفاوت قفسه پالت راک و  قفسه پالت راک اتوماتیک  شرکت اوژن بیشتر بدانید.

1. قفسه بندی انبار استاتیک

همانطور که از نام این مورد پیداست، قفسه های استاتیک مکانیزم های ذخیره سازی هستند که برای ماندن در یک مکان طراحی شده اند. در بیشتر موارد، آنها برای ذخیره موجودی با محصولاتی که نسبتاً سبک باشد (چند صد پوند در هر قفسه) مناسب می باشند. این معمولاً برای ذخیره کالاهایی مورد نیاز است که خالی و مجدداً پر می شوند. از آنجا که قفسه بندی انبار استاتیک با لیفتراک سازگار نیست، معمولاً برای کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که بصورت دستی بارگذاری و یا سازماندهی شود. برای کالاها با حجم و وزن بیشتر، روی یک سیستم قفسه بندی انبار گسترده تری سرمایه گذاری کنید که می تواند وزن بیشتری را در خود نگه دارد و در تنظیمات با ارتفاع بیشتر قابل استفاده باشد.  

2. قفسه بندی انبار ریلی

قفسه بندی ریلی شبیه قفسه بندی استاتیک است، تفاوت اینجاست که بسیاری از این سیستم ها برای نگهداری موارد بیشتر در فضای کمتری طراحی شده اند. با قفسه بندی ریلی، قفسه ها یا کابینت ها روی سیستم های برقی و ریلی سوار شده اند و راهروهای ثابت را از بین می برند و با دستیابی بیشتر به کالاها، حتی در مواقعی که فضای کم است، باعث افزایش بهره وری می شوند. طراحی قفسه بندی ریلی به طور معمول به صورت دستی یا مکانیزه می باشند. برخی حتی برای کنترل دسترسی به موجودی به سیستم قفل مجهز شده اند. درباره تفاوت  پانل راک و پانل راک ریلی  و  پانل راک ریلی اتوماتیک شرکت اوژن بیشتر بدانید.

3. قفسه بندی انبار پالت راک

اگر انبار شما دارای گردش مداوم محصول می باشد، سیستم راک به شما این امکان را می دهد که به طور همزمان به کلیه کالاهای پالت شده دسترسی پیدا کنید و منجر به افزایش بهره وری می شود. با استفاده از راک انتخابی، پالت ها از قسمت جلویی سیستم راک بارگیری می شوند. برای شلوغ ترین و بزرگترین انبارها، سیستم های پالت معمولاً به عنوان محور عملیات مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول، سیستم های پالت از چوب، فلز یا پلاستیک ساخته شده و موجودی را که در جعبه های بزرگ دریافت می شود نگه می دارد. بسته به ارتفاع، جعبه ها به کمک لیفتراک یا مکانیسم خودکار در سیستم پکیج مخصوص پالت قرار می گیرند. برای انبارهایی که مقادیر زیادی محصولات همگن را در خود جای داده اند، محفظه محرک مناسب برای استفاده مناسب است. برای قفسه های درایو، لیفتراک ها با ورود به جلوی سیستم و بارگیری مجدد کالا هنگام ورود همه کالاها، بارگیری و تخلیه کالا را انجام می دهند. قفسه های درایو از مدیریت LIFO استفاده می کنند، بنابراین لازم است کالاهایی که آخرین بار در سیستم است، مواردی باشد که ابتدا بازیابی یا حمل می شوند. همچنین مقاله  طبقه بندی کالا در انبار را مطالعه کنید.

4. قفسه بندی انبار چند طبقه

یک انتخاب عالی برای شرکت هایی با سهام های بزرگ هستند از مواردی که اندازه واحدهای کوچک دارند، قفسه بندی چند لایه سیستمی است که برای سرمایه گذاری در فضای عمودی طراحی شده است. از آنجا که هیچ یک از انبارها با اندازه یکسان نیستند، بسیاری از گزینه های قفسه بندی چند طبقه انعطاف پذیر هستند، با توجه به نیازهای فعلی شما، امکان اضافه کردن یا حذف ردیف ها نیز وجود دارد. قفسه بندی چند طبقه مربوط به مواردی نسبتاً سبک است که به صورت دستی انتخاب و سازماندهی می شوند. برای به دست آوردن حداکثر استفاده از این سیستم ذخیره سازی انبار، هر لایه را به صورت استراتژیک ترتیب دهید و وسایل را تا حد امکان متراکم بسته بندی کنید و در عین حال به محدوده وزن و دستورالعمل های رعایت ارتفاع سقف به قفسه توجه کنید.  

5- قفسه بندی نیم طبقه (کفپوش مزنین)

اگر بودجه خود را در اختیار دارید و طرح انبار استراتژیک شما این امکان را می دهد، کفپوش مزنین یک گزینه ذخیره سازی موثر و صرفه جویی در فضا است. در اصل، کفپوش مزنین یک طبقه دوم (یا سوم یا چهارم) است که در بالای کف انبار اصلی ساخته شده است. به دلیل برخورداری از ماهیت ساختمانی، این احتمالاً یکی از گزینه های گران قیمت است که یک انبار می تواند انتخاب کند، اما ویژگی های سفارشی مانند نورپردازی، سیستم های آسانسور و نوار نقاله را نیز دارد. همانطور که مشاهده می کنید، سیستم های خوبی برای قفسه بندی انبار با طیف گسترده ای وجود دارد و با حرکت به آینده، سیستم های ذخیره سازی انبار سبک تر، مقرون به صرفه تر و از نظر فناوری پیشرفته تر می شوند. همانطور که گفته شد سیستمی فروخته نشود مگر اینکه متناسب با نیازهای شما باشد. بنابراین، گزینه ای را انتخاب کنید که انعطاف پذیری کافی برای پشتیبانی از عملیات شما در هنگام ارتقا و رشد انبار شما را داشته باشد. اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا منبع: www.ozhanco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *