مقالات بایگانی اسناد

نحوه تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم

میکرو فیلم

 

میکرو فیلم

در این مقاله به بررسی ضوابط و اقدامات اجرایی نحوه تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم و همچنین نحوه ی نگهداری میکروفیلم و حفظ آن می پردازیم.

درباره عملکرد بایگانی ریلی  بیشتر بدانید.

همچنین با احترام و خوش‌آمدگویی به شما!خوشحالیم که شما از سایت ما بازدید می کنید
اینجا جایی است که شما می‌توانید با دقت و اطمینان، به دنبال راه حلی کامل برای نیازهای بایگانی و سازماندهی اسناد خود بگردید. ما به دلیل ارائه محصولات با کیفیت و عملکرد بالا، مفتخر به ارائه یک تجربه مطمئن و رضایت‌بخش از قفسه بایگانی و قفسه بندی انبار صنعتی هستیم. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم فضایی منظم و مناسب برای نگهداری اسناد، مدارک خود داشته باشید. با امید به اینکه محصولات ما به نیازهای شما پاسخ دهند و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما فراهم کنند، با افتخار منتظر تماس شما هستیم تا به شما در ارائه مشاوره رایگان کمک کنیم
تلفن تماس: 88309044-021

6-1- ضوابط

6-1-1- اسناد غیر قطعی اعم از جاری و سنواتی از قبیل اسناد پیش پرداخت، علی الحساب و تنخواه گردان قبل از منظور شدن به هزینه قطعی قابل میکروفیلم نمی باشند.

 

6-1-2- اصل تضمینات ( سفته، ضمانت نامه بانکی و نظایر آن ) و اسناد مالکیت اموال منقول و غیرمنقول قابل میکروفیلم نمی باشند.

 

6-1-3- اولویت تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم با اسناد و مدارک مالی ساله ای برنامه چهارم توسعه ( 1384 الی 1388 ) از محل بودجه کل کشور می باشد.

 

درباره تفاوت کمد دوار و کمد بایگانی ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

 

6-1-4- تعیین اولویت اسناد و مدارک مالی قابل تحویل به دیوان محاسبات و تبدیل به میکروفیلم یا نگهداری عین آنها پس از هماهنگی با مدیران کل دیوان محاسبات استان ها و حسابرسان کل حسب مور د با دیوان محاسبات استان تهران (اداره میکروگرافیک و امحای اسناد) خواهد بود.

 

6-1-5- تعیین محل اجرای عملیات تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم ( در محل دستگاه اجرایی یا دیوان محاسبات ) با تشخیص دیوان محاسبات استان تهران می باشد.

 

6-1-6- عملیات تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم به یکی از طرق

1- ر اساً توسط دیوان محاسبات کشور

 

2- توسط دستگاه اجرایی

3- توسط واگذاری به بخش خصوصی و تعاونی با تشخیص دیوان محاسبات استان تهران ( اداره میکروگرافیک و امحای اسناد ) صورت می پذیرد.

 

6-1-7- امور مربوط به تبدیل اسناد طبقه بندی شده به میکروفیلم قابل واگذاری به بخش غیردولتی نخواهد بود.

 

6-1-8- در صورت واگذاری امور به بخش غیردولتی کلیه مراحل اجرای عملیات ( از ثبت اطلاعات تا میکروفیلم ) در محل دستگاه اجرایی یا دیوان محاسبات کشور با تشخیص و نظارت دیوان محاسبات استان تهران صورت می گیرد.

 

درباره تفاوت قفسه کتابخانه و قفسه کتابخانه ریلی شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

 

6-1-9-مسئولیت اعلام طبقه بندی اسناد و مدارک مالی با توجه به ضوابط و مقررات به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط خواهد بود

 

6-1-10- اسناد و مدارک مالی ارائه شده در قالب فایل ها ی رایانه ای پس از تایید مدیرکل دیوان محاسبات استان / حسابرس کل ذیربط حسب مورد طبق فرم شماره ( 2) قابل تبدیل به میکروفیلم خواهند بود.

تبصره 1) مسئولیت تطبیق، اصالت و عدم مغایرت فایل رایانه ای ارائه شده به دیوان محاسبات استان تهران با کلیه اسناد و مدارک مالی دستگاه اجرایی به عهده ذیحساب ، مدیر کل امور مالی و یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی ذیربط می باشد .

تبصره 2) سامانه های رایانه ای فاقد شرایط مندرج در بندهای (ح)، (ط)، (ی) و (ک) ماده ( 2) و ماده ( 10 ) قانون تجارت الکترونیک قابل تبدیل به میکروفیلم نمی باشند.

 

6-1-11- در صورت وجود شرایط و امکانات لازم در دیوان محاسبات استان ها تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم با هماهنگی و نظارت دیوان محاسبات استان تهران امکان پذیر خواهد بود.

 

6-1-12- فهرست اسناد و مدارک مالی غیر موجود، مخدوش، تکراری و کپی شده جهت اقدام قانونی و رفع اشکال و رفع نقص برای رئیس دستگاه اجرایی ذیربط، ذیحساب ، مدیر کل امور مالی و یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی ارسال می گردد. پس از رفع اشکال و تائید نهایی مدیرکل دیوان محاسبات استان یا حسابرس کل ذیربط حسب مورد اقدام بعدی صورت خواهد گرفت .

 

6-1-13- میکروفیلم های تهیه شده توسط دیوان محاسبات استان تهران در حکم اسناد اصلی می باشند .

6-1-14- میکروفیلم های تهیه شده پس از عکسبرداری طبق این شیوه نامه به استناد ماده 6 دستورالعمل تبصره ماده 39 قانون دیوان محاسبات کشور و اصلاحیه آن پس از مدت 30 سال قابل امحاء خواهند بود.

 

درباره کمد بایگانی مجری شرکت اوژن  بیشتر بدانید.

 

 

6-2-اقدامات اجرایی

6-2-1- ذیحساب، مدیر کل امور مالی و یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی با هماهنگی مقام مجاز دستگاه اجرایی موظفند اسناد و مدارک مالی که نگهداری آنها به رای مدت طولانی مورد نیاز می باشد را شناسایی نموده و نسبت به تفکیک آنها با اطلاع حسابرس کل یا مدیرکل دیوان محاسبات استان مربوطه نسبت به ارسال فهرست آ نها مطابق فرم شماره یک به دیوان محاسبات استان تهران جهت تعیین اولویت و چگونگی تبدیل اسناد و مدارک مالی اقدام می نماید.

6-2-2- اصل اسناد و مدارک مالی می بایست به همراه صورتحساب های دریافت و پرداخت ماهانه و نهایی ( صورتهای مالی، حساب سود و زیان و … ) به انضمام مدارک مربوط برای تبدیل به میکروفیلم طبق فرم شماره ( 1)، (در سه نسخه )، تحویل دیوان محاسبات استان تهران گردد.

مقاله چرا بایگانی فیزیکی در دنیای دیجیتال ضروری است؟ را مطالعه نمایید.

6-2-3- پس از تأیید و تبدیل اسناد و مدارک مالی به میکروفیلم، یک رول از میکروفیلم های تهیه شده در محل مناسبی به عنوان نگهداری اسناد و مدارک در دیوان محاسبات استان تهران نگهداری می شود.

6-2-4- پس از تهیه صورت جلسه تطبیق اسناد و مدارک مالی با میکروفیلم های تهیه شده و تأئید آن توسط دیوان محاسبات استان تهران، اصل اسناد و مدارک مالی کاغذی طبق ضوابط و اقدامات اجرایی مربوطه، امحاء خواهد شد.

6-2-5- در صورت نیاز دستگاه اجرایی به اسناد و مدارک میکروفیلم شده پس از اعلام کتبی مراجع ذیصلاح ( موضوع بند 1381 ) و دیوان محاسبات استان ها ی حسابرسان کل حسب مورد یک نسخه تصویر تهیه /8/ 2 مورخ 27 /400/ 2-2 نامه شماره 238 شده از سند مورد نیاز تحویل واحد درخواست کننده خواهد شد.

اوژن ، کیمیاگر فضا در دنیای بایگانی اسناد و انبار کالا

منبع: www.ozhanco.com

شرکت اوژن افتخار دارد در کنار همتایان بین المللی خود از جمله شرکت dexion به تولید با کیفیت ترین قفسه های انبار در ایران تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *